کد خبر: ۷۵۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۵
قهرمان ایتالیا امروز مشخص می شود

هفته آخر سری آ؛ روز سرنوشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس ورزش: رقابت‌های سری آ فوتبال ایتالیا در حالی امروز به پایان می‌رسد که دو تیم اینتر و رم، بخت قهرمانی دارند. این دو تیم باید به مصاف تیم‌هایی بروند که در خطر سقوط قرار دارند، و این در حالی است که با سقوط اینتر در هفته‌های گذشته، رمی‌ها در موقعیت مناسبی برای کسب عنوان قهرمانی قرار گرفته‌اند.

دو هفته پیش امیدهای رم برای قهرمانی تقریباً نابود شده بود. سه هفته تا پایان رقابت‌ها مانده بود و اینتر شش امتیاز بیشتر از رم داشت. در لیگ ایتالیا، اگر دو تیم هم‌امتیاز شوند بازی رودررو ملاک قرار می‌گیرد و با توجه به عملکرد بهتر اینتر در بازی‌هایش مقابل رم، این تیم فقط به سه امتیاز از سه بازی خود نیاز داشت تا سومین قهرمانی‌ پیاپی‌اش را جشن بگیرد. 

اما این گونه نشد. آن‌ها در دربی میلان مقابل رقیب دیرین خود شکست خوردند و در خانه خود مقابل سیه‌نای کوچک، دو بار پیش افتادند و هر دو بار برتری را از دست دادند تا بازی به تساوی کشیده شود. در آن بازی، «مارکو ماته‌راتزی» یک پنالتی را هم از دست داد. او با اصرار توپ را از «خولیو کروز» گرفت تا به جای این مهاجم آرژانتینی پنالتی بزند و آن را به هدر داد تا تبدیل به بازیکن منفور نراتزوری شود.

همه این‌ها به این معنی است که رم بخت خوبی برای قهرمانی در پایان امروز دارد. آن‌ها به سیسیل می‌روند تا در مقابل کاتانیا بازی کنند، در همان ساعتی که اینتر قرار است در خانه پارما به میدان برود. چیزی که این دو نبرد را جذاب‌تر هم می‌سازد، این است که دو تیم از سه تیم پارما، کاتانیا و امپولی هم سقوط خواهد کرد. 

اینتر حالا تنها یک امتیاز از رم جلو است. دو هفته پیش این اختلاف شش امتیاز بود و اوایل فوریه حتی به 11 امتیاز هم رسید. حالا اتفاقات زیادی ممکن است بیفتد، اما در هر صورت رم برای قهرمانی باید پیروز شود. تساوی و شکست مقابل کاتانیا قطعاً دست رم را از جام کوتاه خواهد کرد. اگر رم پیروز شود، اینتر هم باید به پیروزی برسد تا قهرمانی را به دست آورد، و هر نتیجه دیگری باعث اول شدن رم خواهد شد.

در قعر جدول هم اوضاع مشابه است. پارما باید مقابل اینتر پیروز شود تا در سری آ باقی بماند. کاتانیا هم در صورت پیروزی پارما و امپولی نیاز به یک امتیاز برای بقا دارد. امپولی مقابل لیورنو بازی می‌کند که سقوطش قطعی شده است.

«کریستین پانوچی» مدافع رم با این حال می‌گوید: «قهرمانی از آن اینتر است.» البته او بعد زبان به ستایش تیم خود می‌گشاید: «ما عالی توانستیم خود را به اینتر برسانیم. اما این که اینتر تنها 90 دقیقه با جام فاصله دارد به این دلیل است که آن‌ها گام اشتباهی برنداشته‌اند. ما هم از همین که تا روز آخر توانستیم مبارزه کنیم خوشحالیم.» 

پانوچی از کاتانیا هم به عنوان رقیبی دشوار یاد می‌کند: «به شدت در اشتباه خواهیم بود اگر فکر کنیم کاتانیا از همین حالا مقابل ما شکست خورده است. آن‌ها سخت‌ترین رقیب ما خواهند بود. موقعیت آن‌ها وضعیت را حتی سخت‌تر هم می‌سازد. این که چه اتفاقی می‌افتد را شخصیت تیم‌ها تعیین خواهند کرد، چه شخصیت ما در خانه کاتانیا و چه شخصیت اینتر در خانه پارما.»

در اردوی اینتر دو خبر خوشحال‌کننده به گوش می‌رسد: «خاویر زانتی» کاپیتان و «زلاتان ابراهیموویچ» ستاره خط حمله به اردوی تیم بازگشته‌اند. البته «استبان کامبیاسو» قطعاً در این بازی حضور نخواهد داشت.

رم هم‌چنان از حضور «فرانچسکو توتی» بی‌بهره است. البته «ژوان» مدافع برزیلی، «فیلیپ مگزس» زوج او در خط دفاعی و دو هافبک تیم، «دانیله دروسی» و «سیمونه پروتا» از بند مصدومیت رهایی یافته‌اند.

حساسیت رقابت‌های امروز تنها به بحث قهرمانی و سقوط برنمی‌گردد. رقابت بر سر رتبه چهارم و راه‌یابی به لیگ قهرمانان اروپا هم به اوج خود رسیده است. اینتر، رم و یوونتوس به این رقابت‌ها می‌رسند ولی هنوز مشخص نیست که کدام تیم به جمع این سه تیم اضافه خواهد شد؛ فیورنتینا یا میلان.

فیورنتینا دو امتیاز با میلان فاصله دارد و اگر در خانه تورینو پیروز شود، جایگاه چهارم خود را قطعی خواهد ساخت. میلان باید در خانه مقابل اودینزه پیروز شود و امیدوار باشد که تورینو در حقشان لطفی انجام دهد. 

«کلارنس سیدورف»، هافبک قدیمی میلان می‌گوید که امیدهایش را از دست داده است: «در پنج سال و نیم گذشته کارهای بزرگی انجام دادیم. همیشه جزو بهترین‌های اروپا بوده‌ایم و امسال اولین باری است که به چیزهایی که می‌خواستیم نرسیدیم. پارسال تیم ما به چیزی بیش از استحقاقش دست یافت، در حالی که کلی هم مشکل داشتیم. شاید امسال داریم تاوان سال گذشته را در سطحی روان‌شناختی می‌پردازیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین