کد خبر: ۷۵۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

"حمله به اوکراین روزانه ۲۰ میلیارد دلار هزینه برای روسیه دارد"

لارنس فریدمن، "رئیس مطالعات استراتژیک بریتانیا" در مقاله‌ای برای وب سایت کینگز کالج لندن با عنوان "ماجراجویی بی پروا: جنگ‌ها به ندرت طبق برنامه پیش می‌روند، به خصوص اگر سخنان خود را باور داشته باشید" نوشت: اگر کی‌یف فقط ۱۰ روز مقاومت کند، روسیه با کمبود پول و تسلیحات مواجه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

 وی افزود: جنگ روزانه معادل ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد که برای خزانه‌داری روسیه مبلغ هنگفتی است.

به گزارش دیلی میل، او می‌گوید که نیروهای پوتین در نهایت شکست خواهند خورد، زیرا آنها قادر به مقاومت در برابر عزم استوار اوکراین نیستند. وی علت اصلی وقوع جنگ را دست کم گرفتن دشمن دانست، با توجه به اینکه این موضوع در سخنان پوتین در مورد اوکراین مشهود بود.

وی با مقایسه جنگ‌های چچن تا کریمه گفته است: آن جنگ‌ها به استقرار نیروهای عظیم بستگی نداشت. برای مثال، جنگ کریمه توسط نیروهای ویژه و جدایی طلبان طرفدار مسکو انجام شد. نمی‌توان به سرعت در مورد نتایج جنگ نتیجه‌گیری کرد، اما برداشت اولیه مهم است، زیرا روحیه کسانی که از وطن خود دفاع می‌کنند معمولاً بالاست. بسیار بالاتر از کسانی که حمله می‌کنند، به خصوص اگر مطمئن نباشند که چرا آنجا هستند.

ریهو تراس، وزیر دفاع سابق استونی نیز گفته است که اگر کی‌یف ۱۰ روز در برابر روس‌ها مقاومت کند، باید با دولت ولودیمیر زلنسکی وارد مذاکره شود.

تراس با استناد به منابع اطلاعاتی اوکراین مدعی شد که جنگ روزانه حدود ۱۵ میلیارد پوند برای روسیه هزینه دارد و آنها حداکثر برای سه تا چهار روز موشک دارند. او مدعی شد که طرح پوتین با شلیک موشک‌ها به ساختمان‌های مسکونی «به‌طور تصادفی» برای «ارعاب» اوکراینی‌ها است.

تراس همچنین مدعی شد که عملیات ویژه روسیه از ۱۸ فوریه در نزدیکی کی‌یف بوده و قصد داشت به سرعت پایتخت را تصرف کند و یک رژیم دست نشانده را مستقر کند. روس‌ها از مقاومت شدیدی که با آن مواجه شده‌اند در شوک هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین