کد خبر: ۷۵۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۹
دادستان کل کشور خبر داد

برنامه تروریست‌ها برای انفجار در نمایشگاه کتاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان کل کشور، گفت: «در خصوص حادثه‌ شیراز از ابتدا پیگیری کردیم و از این به بعد نیز پیگیری‌های قاطعی در این زمینه داریم».

به گزارش خبرنگار حقوقی آفتاب، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دری نجف‌آبادی در حاشیه‌ دیدار با هیات قضایی قبرس، با اشاره به حادثه‌ انفجار حسینیه‌ سیدالشهدای شیراز و بازداشت عوامل این انفجار در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: «بنابر آنچه وزارت اطلاعات نیز اعلام کرد متاسفانه ریشه‌ این فتنه در آمریکا و اسرائیل است، البته از کشورهای دیگر هم در طول زمان استفاده کرده‌اند».

وی ادامه داد: «ما قبلا این موضوع را به اطلاع مقامات مسوول بعضی کشورهای غربی رسانده‌ایم اما در این زمینه سهل‌انگاری شده و آنها مدعی بودند که فعالیت‌ها از آمریکا هدایت می‌شود».

دادستان کل کشور، با بیان این‌که دامنه‌ فتنه‌ این افراد بسیار گسترده بوده است، خاطر نشان کرد: «در روز به هلاکت رسیدن یکی از اعضای باند، آنها قصد داشتند نمایشگاه کتاب را منفجر کنند که با همت برادران‌مان در وزارت اطلاعات این توطئه خنثی شد و اگر خدای ناکرده این حادثه رخ می‌داد، خسارات زیادی ایجاد می‌کرد».

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: «با تلاش برادران وزارت اطلاعات، تعدادی از اعضای این شبکه‌ی فاسد در نقاط مختلف کشور شناسایی شدند که با اطلاعات به دست آمده از آنها و ارتباط‌شان با آمریکا، مشاهده می‌کنیم آقای بوش و دار و دسته‌ی CIA در تضاد عجیبی قرار می‌گیرند زیرا از یک سو داعیه‌ دموکراسی و حقوق بشر دارد و از سوی دیگر از جنایتکاران حمایت می‌کنند. هیچ ملتی و هیچ عقل خردمندی چنین تضادی را نخواهد پذیرفت و این دولت‌ها باید پاسخگو باشند».

وی در پایان، اظهار داشت: «ان‌شاءالله نتایج بیشتری از بررسی‌ها در مورد این پرونده در اختیار مردم شریف ایران قرار خواهد گرفت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین