کد خبر: ۷۵۷۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱
جدیدترین اظهارات ضد ایرانی بوش

خاورمیانه در مقابل ایران بایستد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جورج بوش» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در کنفرانس اقتصاد جهانی در خاورمیانه، در سخنانی خصمانه علیه ایران، از کشورهای خاورمیانه خواست تا با اتحاد یکدیگر از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنند. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، رئيس جمهور آمريکا در اجلاس اقتصادی خاورميانه در شرم الشیخ مصر در سخنانی توهین آمیز ایران را حامی تروریسم خواند و افزود: «دادن چنین اجازه‌ای به بزرگترین حامی تروریسم خیانتی نابخشودنی به نسل‌های آینده است و دنیا برای حفظ صلح، نباید به ایران اجازه دهد تا به سلاح هسته‌ای دست یابد». 

او در ادامه افزود: «هر کشور صلح طلبی درمنطقه خواستار توقف ایران در دستیابی به سلاح هسته‌ای است». 

بوش همچنین خواستار عملکرد تازه‌ای در مقابله با جنبش مقاومت حزب‌االله، حماس و سوریه شد و در ادامه با اشاره به این اینکه گروه حماس صلح خاورمیانه را تهدید می‌کند، خواستار توجه کشورهای عربی به این موضوع و حل بحران خاورمیانه شد. 

گفتنی است «استیون هدلی» مشاور امنیت ملی بوش نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت این امکان وجود دارد که بوش برای سومین بار به خاورمیانه سفر کند تا بتواند تا پایان سال به قرارداد صلح دست یابد. 

اظهارات توهین ضدایرانی و توهین آمیز رییس جمهور آمریکا درحالی ابراز می‌شود که جمهوری اسلامی بارها رسما اعلام کرده است که بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق خود می‌داند و به دنبال صلح واقعی در خاورمیانه است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۰
0
0
سوال اساسي از بوش اين است كه اگر خاورميانه در مقابل ايران بايستد چه منفعتي براي خاورميانه متصور است و اگر هم منفعتي را ميشود يافت چرا بوش پيغمبر شده غم امت را ميخورد واگر با اقدام عليه ايران امريكا و شخص بوش منتفع ميشود بايد خودش در قبال اين منافع در برابر ايران بايستد يا منافعش را با خاور ميانه تقسيم كند و باهم بايستنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین