کد خبر: ۷۵۷۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

مراقب حراج‌های قلابی آخر سال باشید

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دام کلاهبرداران به بهانه حراج آخر فصل خبر داد و گفت: بیشتر تبلیغات حراج آخر فصل در فضای مجازی که ادعا دارند کالای خود را پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروشند با هدف کلاهبرداری از کاربران اینترنت است.
مراقب حراج‌های قلابی آخر سال باشید
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، اظهار کرد: مجرمان سایبری با تبلیغ کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه‌انگیز فروش پوشاک، کیف و کفش و سایر کالاها قصد تطمیع شهروندان را دارند و به این بهانه اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی، اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند بخشی از پول کالای سفارش داده شده خود را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند که معمولاً بعد از واریز وجوه هیچ‌گونه کالایی دریافت نکرده، شخصی پاسخگو نیست و یا کالای تحویلی به آن‌ها، تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

سرهنگ مرتضوی در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در راستای تبلیغات مجرمان سایبری به بهانه حراج آخر فصل، شاهد ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک‌ها یا شبکه‌های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان حساب آن‌ها خالی می‌شود.

به گزارش فرماندهی انتظامی استان اصفهان، رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد که فریب آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها با وعده‌های حراج آخر فصل، تخفیف ویژه، قیمت‌های باور نکردنی و ... را نخورند و خاطرنشان کرد: اگر قصد خرید آنلاین دارید حتماً از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهید، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین