کد خبر: ۷۵۷۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰

تاکید آمریکا به شهروندانش برای ترک سریع روسیه

آمریکا به تمامی شهروندانش تاکید کرده تا خروج سریع از روسیه را در میانه حمله این کشور به اوکراین در نظر بگیرند.
تاکید آمریکا به شهروندانش برای ترک سریع روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

 هشدار امنیتی مذکور از سوی آمریکا در حالی مطرح شده که بسیاری از کشورها حریم هوایی خود را به روی روسیه بسته‌اند که شامل انگلیس، لهستان، جمهوری چک و رومانی می‌شوند.

به گزارش شبکه خبری هیل، سفارت آمریکا در مسکو در هشدار امنیتی خود نوشته است: تعداد خطوط هوایی که پروازهایشان را به داخل و خارج از روسیه کسنل کرده اند، افزایش یافته و بسیاری دیگر هم حریم هوایی خود را به روی خطوط هوایی روسیه بسته‌اند.

در ادامه بیانیه این سفارت آمده است: شهروندان آمریکایی باید خروج از روسیه را به سرعت و از طریق خطوط پروازی تجاری که هنوز فعالیت دارند، در نظر بگیرند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرد.

نیروهای روسیه روز یکشنبه وارد خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین شدند. با این حال، تهاجم روسیه با مقاومت نیروهای اوکراینی و شهروندان غیرنظامی کند شده است.

هشدار امنیتی روز یکشنبه پس از آن منتشر شد که وزارت امور خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به شهروندان این کشور درباره سفر به بلاروس به دلیل تجمع نیروهای روسی در امتداد مرز این کشور با اوکراین هشدار داده بود.

اوایل فوریه نیز جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به شهروندان این کشور در اوکراین توصیه کرد تا این کشور را به دلیل خطر بروز جنگ و حمله روسیه ترک کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین