کد خبر: ۷۵۷۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

کرملین: روسیه برای هرگونه تحریمی آماده است

سخنگوی کرملین گفت که اعمال تحریم‌ها، برای شخص پوتین اهمیتی ندارد و روسیه از قبل خود را برای مقابله هر گونه تحریم آماده کرده است.
کرملین: روسیه برای هرگونه تحریمی آماده است
آفتاب‌‌نیوز :

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین،گفت: روسیه به طور سیستماتیک برای همه تحریم‌های احتمالی، از جمله شدیدترین تحریم‌ها آماده است و اکنون تمام پتانسیل لازم را برای مقابله با پیامدها دارد.

وی به خبرنگاران گفت: روسیه مدت‌هاست که به‌طور سیستماتیک در حال آماده‌سازی برای تحریم‌های احتمالی، از جمله سخت‌ترین تحریم‌هایی است که اکنون با آن مواجه هستیم. این تحریم ها سخت است، مشکل ساز است، اما روسیه پتانسیل لازم برای جبران خسارت این تحریم ها را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف تصریح کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نسبت به تحریم‌های غرب علیه خود به دلیل عملیات مسکو در اوکراین بی‌تفاوت است و هیچ دارایی دیگری به جز آنچه سالانه اعلام می‌شود، ندارد.

سخنگوی کرملین افزود: او کاملاً بی تفاوت است. تحریم ها حاوی مقررات نسبتاً پوچ در مورد دارایی‌ها و غیره است. اما همه می‌دانند که رئیس‌جمهور دارایی دیگری جز آنچه که هر سال اعلام می شود ندارد... بنابراین، او کاملاً بی تفاوت است. اعمال تحریم ها علیه رئیس دولت نه‌تنها پوچ، بلکه بسیار کوته بینانه است.

وی گفت که پوتین با دولت و بانک مرکزی و احتمالاً افراد دیگری از دولت در کرملین دیدار می‌کند تا درباره اقتصاد گفتگو کنند.

سخنگوی کرملین درباره مذاکرات با اوکراین گفت: مسکو مواضع هیات‌های روسیه و اوکراین را در مذاکرات بلاروس اعلام نخواهد کرد، زیرا مذاکره کنندگان باید در سکوت با هم ارتباط برقرار کنند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: پیشنهاد می‌کنم منتظر مذاکرات باشیم، هیچ موضع درخواستی و غیره را اعلام نمی‌کنم، بالاخره این مذاکرات باید در سکوت پیش برود.

این مقام با اشاره به اینکه فرصتی برای این کار وجود داشت، گفت: مسکو از این که مذاکرات بین روسیه و اوکراین یک روز پیش آغاز نشد، متاسف است.

وی همچنین اتحادیه اروپا را به رفتار خصمانه در قبال روسیه متهم کرد و گفت که ارسال تسلیحات به اوکراین خطرناک و بی‌ثبات‌کننده است و ثابت کرد که روسیه در تلاش‌های خود برای غیرنظامی کردن همسایه‌اش حق داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین