کد خبر: ۷۵۷۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

واکنش اسلامی به درخواست حزب اتحاد برای برگزاری تجمع

دبیرکل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت که درخواست حزب اتحاد برای برگزاری تجمع در رسانه‌ها مشاهده شده، اما به کمیسیون چیزی نرسیده است.
واکنش اسلامی به درخواست حزب اتحاد برای برگزاری تجمع
آفتاب‌‌نیوز :

محسن اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در جلسه امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صلاحیت مسئولان شعب استانی مورد بررسی قرار گرفت که ابتدا انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران و جامعه اسلامی کارگران در استان اردبیل صلاحیتش تایید شد.

دبیرکل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ادامه داد: استان بعدی خوزستان بود که انجمن اسلامی دانشگاهیان در این استان صلاحیتش تایید شد. همین‌طور در استان خراسان شمالی حزب ندای ایرانیان، مجمع جانبازان ایران اسلامی و مجمع ایثارگران، صلاحیت‌شان تایید شد.

وی افزود: مصوبه بعدی به رعایت ماده ۶ قانون فعالیت احزاب و گروه‌های باز می‌گردد که کمیسیون به دنبال این است که مشارکت احزاب به صورت قانونی صورت گیرد و رعایت موارد قانونی در دستور کار احزاب قرار گیرد.

اسلامی بیان کرد: مجمع‌های احزاب برگزار می‌شود که افراد شرکت ‌کننده پایین‌تر از حد نصاب ماده ۶ قانون احزاب است، اینجا کمیسیون یک مهلت قانونی یک ماهه به حزب می‌دهد تا یک مجمع با حضور ۳۰۰ نفر برگزار کند.

وی در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه حزب اتحاد ملت ایران درخواست تجمع داده است آیا این درخواست به وزارت کشور رسیده است، گفت: در رسانه‌ها مشاهده شده است اما به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب چیزی نرسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین