کد خبر: ۷۵۷۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
بادامچیان :

در طرح صیانت و لایحه بودجه، توجیه مردم، نقش اساسی دارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه نگرش اسلامی ما دعوت به صلح و پرهیز از جنگ و نا امنی است تاکید کرد: پیشنهاد اصلی ما برگزاری رفراندوم در اوکراین است تا مردم اوکراین تکلیف خودشان را در همه پرسی مشخص کنند و همه طرف‌ها به رای ملت اوکراین احترام بگذارند.
در طرح صیانت و لایحه بودجه، توجیه مردم، نقش اساسی دارد
آفتاب‌‌نیوز :

اسدالله بادامچیان در مواضع هفتگی این حزب با یادآوری نقش غربی ها در زیاده خواهی و جنگ افروزی تصریح کرد: علت اصلی جنگ در اوکراین اصرار غرب بر حضور ناتو در این کشور بود.

وی ادامه داد: هژمونی نظام غربی در آمریکا،‌ اتحادیه اروپا و اعضای ناتو دچار فروپاشی شده است و قادر نیستند تا معادلات بین المللی و منطقه ای را به نفع خود تغییر دهند و نتیجه این سلطه طلبی اخیر شکست مجدد و بی اعتباری آمریکا، رسوایی بایدن و آشکارترشدن ضعف سازمانهای بین المللی تحت سلطه غرب، حتی شورای امنیت و شکست متحدان آمریکا در اروپا بود و معلوم شد که هر کشوری اگر به جای حفظ استقلال، وابسته شود، جز ذلت و خواری نصیبش نخواهد شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه نگرش اسلامی ما دعوت به صلح و پرهیز از جنگ و نا امنی است تاکید کرد: پیشنهاد اصلی ما برگزاری رفراندوم در اوکراین است تا مردم اوکراین تکلیف خودشان را در همه پرسی مشخص کنند و همه طرفها به رای ملت اوکراین احترام بگذارند.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس گفت: نمایندگان مجلس در بحث هایی که به منافع ملی و زندگی مردم مربوط است، راه های ضربتی جهت تقویت دولت و ملت را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه مباحث بودجه باید کارشناسی بررسی و دنبال شود افزود: ما پیشنهادهایی به رئیس محترم جمهور ارسال کرده ایم تا مشکلات کسری بودجه و علت های تورمی را کاهش یا مرتفع نماید و امید داریم بودجه امسال متفاوت با سال های قبل باشد زیرا این دولت با دولت قبلی متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به نظر کارگروه های تخصصی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: بایستی در بودجه نویسی تحول پایدار پدید آید و از وابسته شدن ارزش پول ملی به ارز پرهیز شود و سمت و سوی بودجه نویسی منطبق بر آمایش سرزمینی و استقلال اقتصادی و پولی باشد.

وی در بیان نظر کارگروه تخصصی حزب موتلفه اسلامی افزود: حزب معتقد به ارز تک نرخی است تا ثبات قیمتها، تنظیم بازار صادرات و تولید شکل ثابت بیابند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: تک نرخی شدن ارز باید همراه با پرداخت یارانه های حمایتی به تولیدکنندگان و البته با توجه به سیاست هایی که مانع از سوء استفاده شود و نیز مشوق های صادراتی برای صادرکنندگان باشد.

وی اضافه کرد: این مشوق های صادراتی نیز باید بر حسب سهولت یا دشواری کشورهای مختلف تعیین شوند تا در رونق اقتصادی اثر بگذارند که در این صورت نیازی به راهکار غیر طبیعی ارزهای ترجیحی نخواهد بود.

بادامچیان همچنین گفت: نمایندگان محترم در لایحه بودجه ۱۴۰۱، توقعات غیرقابل تحقق ایجاد نکنند و با پیش‌بینی درست درآمدها و منابع و همچنین برآورد دقیق مصارف و هزینه‌ها، مانع انحرافات بودجه‌ای و کسری تراز عملیاتی شوند تا مصوبات این لایحه ضد تورم و گره‌گشای تنگناهای کشور باشد.

وی افزود: در تبصره ۱ بودجه، رابطه شرکت ملی نفت و دولت شفاف نیست، تنها بخشی از درآمد فقط فروش خارجی نفت به حساب صندوق ذخیره ارزی واریز می شود که محل ابهام وسوال است و لایحه بودجه نباید اجازه دهد که سهم صندوق ذخیره ارزی به بخش درآمدی شرکت های دولتی منتقل شود.

وی ادامه داد: شرکت های دولتی باید بال دولت باشند نه اینکه برای دولت مشکل آفرین شوند و نباید در این شرکت ها بی انضباطی مالی و بودجه ای عمل شود.

بادامچیان با اشاره به لزوم نظارت بر اجرای بندهای بودجه‌ای یادآور شد: تمرکز وجوه دستگاه‌های اجرایی در خزانه‌داری کل کشور ضرورت جدی است که مستند بر گزارش های رسمی دیوان محاسبات، در این بخش تخلف های آشکاری وجود دارد که بایستی در تقنین و نظارت بر آن اهتمام شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: اعتماد و اتکای مردم به حاکمیت مهمترین وجه حکومت مردمسالارانه دینی است و در مقابل حاکمیت، وظیفه صیانت از مردم دارد و این صیانت مفاهیم گسترده ای در حوزه های مادی و معنوی دارد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به افزایش اعتماد عمومی گفت: در سیاست تبیینی باید درست عمل شود تا افکار عمومی با اقناع و همراهی، تهاجم های تخریبی را به شکست برسانند.

بادامچیان تاکید کرد: امروز در شناساندن جریان‌های مغرض و مخالف و در جنگ شناختی و جنگ روانی باید توجه و مراقبت هوشمندانه انجام شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بررسی هر طرح و لایحه ای نیاز به حمایت با مردم و آماده سازی افکار عمومی دارد تا در جهت هم افزایی به دولت کمک کنند و در طرح صیانت و لایحه بودجه، توجیه مردم، نقش اساسی دارد.

وی تصریح کرد: طرح صیانت اگر مدبرانه، توجه به دغدغه‌های مردم و با آگاه سازی و همراهی مردم توسط همه دستگاه های اجرایی، عمل شود، توفیق اساسی در شکست توطئه های دشمن خواهد داشت که طبعا موجب عصبانیت و نگرانی شبکه های استکباری و استعماری و عوامل آنها خواهد شد.

بادامچیان در پایان با تشکر از اقدامات دولت برای تامین کالاهای مصرفی مورد نیاز مردم در عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: ما در این زمینه برنامه ها و فعالیت های خود و همراهانمان را به اطلاع مسوولانی از دولت محترم رسانده ایم و امیدواریم که این برنامه ها به خوبی پیش رود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی عید سعید مبعث را به ولی امر مسلمین و همه مسلمانان تبریک گفت و برای همه آرزوی شادی و سرافرازی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین