کد خبر: ۷۵۷۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

بایدن مقام‌های سابق دفاعی را به تایوان فرستاد

رئیس جمهور آمریکا، هیئتی از مقامات ارشد دفاعی و امنیتی سابق را به نشانه حمایت از تایوان به این جزیره مورد ادعای چین فرستاده است.
بایدن مقام‌های سابق دفاعی را به تایوان فرستاد
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام ارشد دولت امریکا گفت: ریاست این هیات را رئیس سابق ستاد مشترک ارتش، مایک مولن برعهده دارد.

به گزارش رویترز، به گفته این مقام، مگان او سالیوان، مشاور امنیت ملی بوش، و میشل فلورنوی، معاون وزیر دفاع اوباما، افسر نظامی در دوران جورج دبلیو بوش و باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را همراهی خواهند کرد.

این مقام که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت، دو مدیر ارشد سابق شورای امنیت ملی آسیا، مایک گرین و ایوان مدیروس، نیز در این سفر که هدف آن "نمایش حمایت مستمر ما از تایوان" عنوان شده، حضور دارند.

انتظار می‌رود این هیئت بعد از ظهر سه‌شنبه وارد تایوان شود و تا عصر چهارشنبه بماند و در این مدت با تسای اینگ ون، رئیس‌جمهور تایوان، چیو کو چنگ وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد دیدار کند.

دفتر ریاست جمهوری تایوان این دیدار و دیدار با تسای را تایید کرد و گفت که زمان آن در طول بحران اوکراین نشان دهنده حمایت آمریکا از تایوان است.

تایوان هفته گذشته گفت که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکابه تایوان سفر می کند و با تسای دیدار خواهد کرد. دولت بایدن از اظهار نظر درباره سفر پامپئو خودداری کرده و او را شهروند خصوصی خوانده است.

این مقام ارشد دولت با اشاره به هیئتی به رهبری مولن گفت: «انتخاب این پنج نفر سیگنال مهمی در مورد تعهد دو حزبی آمریکا به تایوان و دموکراسی آن ارسال می‌کند و نشان می‌دهد که تعهد گسترده‌تر دولت بایدن به تایوان همچنان محکم است. "

این مقام افزود که واشنگتن "هر گونه تلاش برای تعیین آینده تایوان به غیر از روش های صلح آمیز را تهدیدی برای صلح و امنیت غرب اقیانوس آرام تلقی خواهد کرد." این مقام گفت: «ایالات متحده ظرفیت مقاومت در برابر هرگونه توسل به زور یا سایر اشکال زور را که امنیت یا سیستم اجتماعی یا اقتصادی مردم تایوان را به خطر می اندازد حفظ خواهد کرد.»

هیئت مولن اولین سفر عمومی گروهی از مقامات سابق به تایوان به دستور بایدن از آوریل 2021 است، زمانی که سناتور کریس داد و معاونان سابق وزیر امور خارجه ریچارد آرمیتاژ و جیمز استاینبرگ به آنجا سفر کردند و با تسای که پکن او را به استقلال طلبی متهم می کند، ملاقات کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین