کد خبر: ۷۵۷۲۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲

روسیه: بیش از ۳۰۰ تانک اوکراین نابود شد

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بیش از ۱۱۰۰ مرکز نظامی و زیرساخت‌های نظامی این کشور هدف قرار گرفته و نابود شده است.
روسیه: بیش از ۳۰۰ تانک اوکراین نابود شد
آفتاب‌‌نیوز :

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوافضای روسیه شش ستون زرهی ارتش اوکراین شامل ۳۱۱ تانک را نابود کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی ار.ب.کا روسیه، کوناشنکوف عصر روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: تانک‌ها در عملیات هواپیماها و بالگردهای نیروی هوافضای روسیه شکار شده اند.

وی افزود: در جریان عملیات نظامی نیروهای روسیه در اوکراین ۴۲ فروند انواع هواپیما و بالگرد ارتش اوکراین نابود شده است.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در جریان عملیات نظامی روسیه در اوکراین، بیش از ۱۱۰۰ مرکز نظامی و زیرساخت های نظامی این کشور هدف قرار گرفته و نابود شده است.

نیروهای اوکراینی همچنین در این عملیات، ۵۱ آتشبار سنگین، ۱۴۷ عراده توپ و ۲۶۳ خودرو نظامی از دست داده اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین