کد خبر: ۷۵۷۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۷
مدیر چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن اعلام کرد

بازار فیلم کن برای ایران فرصت مغتنمی است

مخاطب بازار کن ، مخاطب حرفه ای سینماست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیر چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن گفت: «ظرفیت مطلوبی برای بازاریابی سینمای ایران در بازار کن فراهم شده است» .

به گزارش سرویس هنر آفتاب و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ، "امیر اسفندیاری" بسترسازی برای اکران فیلم های ایرانی در کشورهای مختلف و پخش از شبکه های تلویزیونی خارجی، بازاریابی برای محصولات سینمای ایران ، هماهنگی برای خرید آثار خارجی قابل نمایش در سینماهای ایران و جشنواره های ایرانی (فجر و کودک) ، تبادل نظر با دست اندرکاران حرفه ای سینما برای حضور در ایران و داوری جشنواره های داخلی و زمینه سازی برای حضور سینمای ایران در دیگر رویدادهای معتبر را از جمله فعالیت های نمایندگان سینمای ایران در بازار کن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: «با فضایی که فراهم شده 8 نفر از کارشناسان و مسئولان معاونت سینمایی شامل نمایندگان بنیاد سینمایی فارابی ، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای، به صورت روزانه با تماشای آثار دیگر کشورها، به بحث و تبادل نظر با دست اندرکاران حرفه ای حوزه های پخش و بازاریابی فیلم و نمایندگان جشنواره های مختلف می پردازند» .

اسفندیاری خاطر نشان کرد: «این گونه بازارها فرصت بسیار مغتنمی برای سینمای ایران است و برای بهره گیری از نتایج کوتاه مدت و طولانی مدت آن، باید تلاش گسترده ای کرد. در واقع دورنمای حضور تجاری و در بعدی دیگر حضور هنری سینمای ایران در همین بازارها تعیین می شود به همین دلیل دست اندرکاران حاضر از سینمای ایران در بازار کن، تلاش گسترده ای را برای استفاده از تمامی نتایج بازار کن انجام می دهند».

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به نمایش فیلم های ایرانی در سالن های نمایش بازار فیلم کن اشاره کرد و ادامه داد: «مخاطب بازار کن ، مخاطب حرفه ای سینماست. در واقع هر فردی که در بازار کن حضور می یابد نماینده یک سازمان، جشنواره و یا یک کمپانی معتبر پخش و بازاریابی فیلم است. به همین دلیل تعداد زیادی از تولیدات سینمای ایران در طول دو یا سه سال گذشته در این بازار ارایه شده و برنامه ریزی برای نمایش 18 فیلم ایرانی منتخب در بازار کن صورت گرفته و تاکنون 9 فیلم به روی پرده رفته است و با استقبال مناسبی هم رو به رو شده اند» .

چتر سینمای ایران با فعالیت 8 موسسه و با مدیریت بنیاد سینمایی فارابی در بازار جشنواره کن فعالیت می کند بازار فیلم کن تا 5 خرداد ماه ادامه دارد.

گفتنی است علاوه بر نمایندگان معاونت امور سینمایی ، سازمان هایی چون صدا و سیما ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی ، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شرکت های خصوصی عرضه کننده فیلم در بازار فیلم حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین