کد خبر: ۷۵۷۴۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

سامانه بارشی پنجشنبه وارد ایران می‌شود/ برف و باران در ۳۰ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف و باران در برخی استان‌ها و گسترش فعالیت سامانه به کل کشور به‌جز سیستان و بلوچستان خبر داد.
سامانه بارشی پنجشنبه وارد ایران می‌شود/ برف و باران در ۳۰ استان
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز ـ سه‌شنبه ـ در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در نیمه غربی کشور جوِ آرام و پایدار حاکم است.

چهارشنبه فقط در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده روی می‌دهد و در سایر مناطق آسمان صاف خواهد بود.

پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در نوار غربی کشور، غرب اصفهان، فارس، شمال بوشهر و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد و در ارتفاعات بارش به‌صورت برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان شدت خواهد داشت.

جمعه گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور به‌جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان را در بر خواهد گرفت. در استا‌ن‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر جمعه بارش در نوار غربی کشور کاهش می‌یابد و در اواخر وقت این سامانه از شمال شرق کشور خارج می‌شود. شنبه هفته آینده با گذر موج تراز میانی جو از نیمه شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال غرب، منطقه خراسان و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱۲/۱۰

نوع مخاطره: باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال وقوع تگرگ.

منطقه اثر: خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: جاری شدن رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر و پرآب شدن موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال خسارت بر اثر باد شدید لحظه‌ای و خطر برخورد صاعقه.

توصیه: خودداری از قرارگیری در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات، محافظت از محصولات کشاورزی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین