کد خبر: ۷۵۷۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۴
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مدیریت کشور در برخی بخش‌ها دچار مشکلات واقعی است

دانشگاه آزاد همیشه مزاحمان و حسودانی داشته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه آزاد همیشه مزاحمان و حسودانی داشته است، گفت: «عده‌ای فقط برای کسب شهرت با دانشگاه آزاد مخالفت می‌کنند».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: «عملکرد و موقعیت کنونی دانشگاه آزاد بهترین گواه به حق بودن این دانشگاه است». 

وی تصریح کرد: «تأسیس دانشگاه آزاد از ابتدا بدون دردسر نبود و زمزمه‌هایی مبنی براینکه خصوصی کردن در دانشگاه یک ارتداد است، شنیده می‌شد که برهمین اساس از نظر امام راحل (ره) استفاده و بدان عمل کردیم». 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «به برکت رضایت امام از تأسیس دانشگاه آزاد و کمک یک میلیون تومانی ایشان خیلی‌ها حاضر شدند در این راستا اقدام و ما را همراهی کنند».
هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد افتخار می‌کند که از منابع غیردولتی یک بدنه قوی را پایه‌گذاری کرده است، تصریح کرد: «دانشگاه آزاد کار را بزرگتر از این می‌داند که اقدامات آن را فقط به بنده و آقای جاسبی منتسب کنید». 

وی گفت: «اگر دانشگاه آزاد این همه توسعه پیدا نمی‌کرد قطعا دانشگاه پیام نور هم این همه گسترش نمی‌یافت و ما رقابت ایجاد شده بین دانشگاه‌های پیام نور و آزاد را رقابتی مقدس می‌دانیم و به آن افتخار می‌کنیم».
 
هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: «بگذاریم کشور به دانشگاه تبدیل شود و رفاه، عظمت و توسعه را از طریق تحصیل به دست آوریم».

اگر قرار است دنیا‌داری کنیم باید حمایت مردم از انقلاب را افزایش دهیم
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین امروز در نشست با نخبگان و فعالان سیاسی استان خوزستان در اهواز با بیان اینکه با تکیه به زور نمی‌توان قدرت برتر شد، افزود: «ایران همیشه برادر بزرگ منطقه بوده است البته نه با زور بلکه با شایستگی». 

وی مردم را اداره‌کنندگان واقعی انقلاب توصیف کرد و اظهار داشت: «اگر قرار است دنیا‌داری کنیم باید مردم را به انقلاب نزدیکتر کنیم و حمایت آنها از انقلاب را افزایش دهیم». 

رئیس مجلس خبرگان رهبری به مشکلات مدیریتی در کشور و استان خوزستان اشاره کرد و افزود: «اگر از ظرفیت‌های آب و خاک استان خوزستان به نحو مطلوب استفاده شود، فقر و بیکاری در این استان ریشه‌کن می‌شود». 

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مدیریت در کشور در برخی بخش‌ها دچار مشکلات واقعی است، تصریح کرد: «سالانه سه میلیون تن شکر وارد کشور می‌شود این در حالی است که شکر تولیدی با کیفیت مرغوب در انبارها می‌ماند و این نمونه‌ای از مشکلات مدیریتی است». 

وی افزود: «برای ساخت کارخانه‌های نیشکر و صنایع جانبی میلیون‌ها دلار هزینه شده در حالی که از آن‌ها به نحو بهینه استفاده نمی‌شود و لازم است با کارآمدی و استفاده مطلوب، مانع زیان‌های اقتصادی شد». 

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر وجود ظرفیت‌ها و نعمت‌های خدادادی فراوان در استان خوزستان به ویژه در آب، اراضی حاصلخیز کشاورزی، تصریح کرد: «خوزستان با همین امکانات و صنایع مادر و نفت و گاز و بنادر بزرگ، آماده برای یک رفاه واقعی است و لازمه دستیابی و تحقق این رفاه، استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌هاست». 

وی با تاکید بر اهمیت توجه و استفاده از نظرات نخبگان و فرهیختگان درحل مشکلات گفت: «نخبگان استان در سخنان خود انتقادات و نگرانی‌هایی را مطرح کردند که نکات هشداردهنده و درخور توجهی است». 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «بزرگترین شاخص توسعه، حضور و مشارکت در فضای مناسب اظهارنظر است و انتقادات نخبگان فرصتی برای یافتن راه‌حل مشکلات محسوب می‌شود». 




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین