کد خبر: ۷۵۷۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۰
پورمحمدی:

به هیچ وجه به احمدی نژاد تحمیل نشده‌ام

عقده‌گشایی نمی‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پورمحمدی گفت: «من هیچ گاه پیش‌قدم و پیشنهاد کننده سمت اول خودم که در وزارت اطلاعات بود، نبوده‌ام و به هیچ وجه هم به احمدی نژاد تحمیل نشده‌ام و از 45 روز قبل از تشکیل کابینه با رییس جمهور برای گزینش اعضای کابینه همکاری می‌کردم».


به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، وزیر کشور  پس از پایان مراسم تودیعش در جمع خبرنگاران در مورد مهمترین دستاورد کاری‌اش در سه سال مسئولیت گفت: «خیلی کار کردیم فکر می‌کنم جایگاه وزارت کشور را که جایگاه والایی بوده، ارتقاء داده‌ام. سعی کرده‌ام وزارت کشور را در جایگاه خودش قرار دهم چون اگر این مجموعه بتواند نقش خود را به خوبی در کشور ایفا کند حوزه‌های سیاسی، امنیتی و عمرانی نیز جهش خواهند کرد». 

پور محمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ناگفته های خود گفت: «نگفتنی‌ها را که نباید گفت».
 
وی مهمترین علت تغییر خود را بیان نکرد و ادامه داد: «من در این باره پاسخگو نیستم و دلیلی نمی‌بینم که روی این موضوع حساس شوم». 

وزیر سابق کشور موضوع نامه به مقام معظم رهبری را نظام جامع انتخاباتی عنوان کرد و در پاسخ به این سوال که بعد از وزارت کشور چه می‌کنید؟، اظهار داشت: «مسئولیت قبلی‌ام در بیت رهبری را ادامه نمی‌دهم زیرا این مسئولیت هم اکنون اشغال شده‌است».
 
وی در بخش دیگر پاسخ خود گفت: «به مردم سالاری وفادارم و معتقدم باید مردم سالاری را در جامعه نهادینه کنیم و در عمل هم به این منطق پایبندم».
 
خبرنگاری پرسید آیا خود را در پیاده کردن سلایق رییس جمهور در حوزه وزارت کشور موفق می‌دانید؟، وی پاسخ داد: «البته سلایق ایشان مورد پسند بنده بود و همکاری جدی با یکدیگر داشتیم و در بعضی جاها نیز طبیعی است که سلایق افراد متفاوت باشد که اشکالی نیز ندارد».
 
پور محمدی موضوع برکناری به علت تاوان برگزاری انتخابات آزاد را بحثی غیر قابل طرح دانست. 

وی درباره ناگفته های زمان وزارت اظهار داشت: «هیچوقت نه از کسی می‌ترسم که حرف بزنم و نه مطالبم را سانسور می‌کنم آنچه به نفع مردم باشد می‌گویم. همانطور که تا به حال نیز گفته‌ام و آنچه که روان مردم را آزرده می کند نمی‌گویم و به همین دلیل هم عقده‌گشایی نمی‌کنم».
 
یکی از خبرنگاران پرسید برخی می گویند دست رییس جمهور در انتخاب وزراء خیلی باز نبوده است، شما چه می گویید؟ وی پاسخ داد: «من هیچ گاه پیشقدم و پیشنهاد کننده سمت اول خودم که در وزارت اطلاعات بود، نبوده‌ام و به هیچ وجه به رییس جمهور نیز تحمیل نشده‌ام از 45 روز قبل از تشکیل کابینه من با رییس جمهور برای گزینش اعضای کابینه همکاری می‌کردم».
 
وی افزود: «در مقام عمل، خواهی نخواهی سلایق و مقاصدی وجود دارد که رییس جمهور فکر می‌کند با چرخ بهتر می‌تواند به اهداف خدمتی خود برسد و حق رییس جمهور است که این تصمیم را بگیرد».
 
پور محمدی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد ادامه همکاری‌ها با احمدی نژاد تصریح کرد: «مشکلی در این خصوص نمی‌بینم من آدمی هستم که نسبت به همکاری از نظر اخلاقی حس مثبتی دارم و از آن سرباز نمی زنم اگر مجال مناسبی پیدا شود کار خواهم کرد اما حالا عجله‌ای ندارم». 

خبرنگار دیگری در مورد دستاورد وزیر شدن معاون امور عمرانی وزیر کشور پرسید، وی پاسخ داد: «هاشمی به دلیل تسلطی که بر حوزه حمل و نقل عمومی دارد حتماً برای حوزه عمرانی به صورت عمومی و حوزه حمل و نقل عنصر مفیدی است و می‌تواند در این جهت خدمات قابل قبولی ارائه دهد و به علت تطبیق این مسئله با رشته تحصیلی‌اش حوزه حمل و نقل حتماً وضع بهتری پیدا خواهد کرد».
 
خبرنگاری پرسید که آیا ممکن است به خاطر هم سویی بیش از حد هاشمی با احمدی نژاد منوریل به صورت یک قانون اجرایی شود؟ وزیر سابق کشور جواب داد: «هاشمی به دیدگاه کارشناسی وفادار است».
 
پور محمدی در مورد معرفی هاشمی به عنوان وزیر به مجلس اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «فکر می کنم برای دوره سرپرستی او بهترین گزینه بوده‌است و معرفی ایشان به عنوان وزیر نیز بسته به نظر رییس جمهور است». 

وی در مورد برنامه های هاشمی برای وزارت کشور خاطر نشان کرد: «امروز در خط تثبیت فعالیت‌های موجود وزارت کشور قرار داریم بسیاری از کارهایی که ما در وزارت کشور انجام دادیم با همکاری همین معاونین بود و ذهنیت های مشترکی داشتیم».
 
پورمحمدی افزود: «من چون به رفتار و سیستم جمعی باور دارم اقداماتم با اتکاء به بدنه کارشناسی و همت مدیرانم صورت گرفته است. و حالا فکر می کنم هاشمی که جزو تصمیم گیرندگان این حوزه مدیریتی وزارت کشور بوده، بتواند آن را به خوبی تعقیب کند».
 
وزیر سابق کشور در مورد نمره به خودش و مجموعه وزارت کشور گفت: «من به خودم هیچ وقت نمره خوبی نمی‌دهم ولی به همکارانم نمره خوب می‌دهم». 

خبرنگاری پرسید آیا تغییر پی در پی در سطح مدیران، از دست دادن فرصت های کشور نیست؟ پورمحمدی گفت: «تغییر و تصمیمات، برنامه‌ها و مدیریت برای کشور هزینه زیادی دارد و تا امروز نیز سعی کردم این منطق را حتی الامکان عملی کنم من تنها در حد ضرورت به تغییرات در تصمیم گیری مدیران تن دادم و امیدوارم که این رویه بتواند ادامه پیدا کند». 

پور محمدی در مورد بازگشت اش به وزارت اطلاعات گفت: «من بنا ندارم به حوزه‌هایی که سابقه کار در آنها داشته‌ام بازگردم آنچه که علاقه شخصی من است، کار طلبگی، علمی و فرهنگی در جامعه است». 

وی افزود: «البته به ضرورت از هیچ کاری ابا ندارم و پروا نمی کنم و تا الان هم هر فرصتی پیدا کرده‌ام دو تا سه ماه به کار علمی خود بازگشته‌ام و دوباره به سراغم آمده اند و به انجام کاری مکلفم کرده اند». 

پور محمدی در پایان تصریح کرد:« از فردا مجدداً با کتابخانه خودم دمخور خواهم شد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین