کد خبر: ۷۵۷۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

بن والاس: پوتین به سرش زده است

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد، پوتین مرتکب "اشتباه" شده که در اقدامات خود هیچ متحدی ندارد و او را با تزار نیکلای اول در طول جنگ کریمه مقایسه کرد.
بن والاس: پوتین به سرش زده است
آفتاب‌‌نیوز :

بن والاس وزیر دفاع انگلیس که سابق بر این افسر گارد اسکاتلند بود، مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با توجه به اقداماتش در صدور دستور برای ورود سربازان روسی به اوکراین خود را به یک "فرد دیوانه" – تنتو- تبدیل کرده است.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، "تنتو" (Tonto) شخصیتی خیالی است. او بومی آمریکایی (یا کومانچی یا پوتاواتومی) شخصیتی محبوب آمریکایی وسترن است که توسط جورج دابلیو. ترندل و فران استرایکر خلق شد. تنتو در مجموعه‌های رادیویی و تلویزیونی و برنامه های دیگری از ماجراهای شخصیت‌ها در تصحیح اشتباهات در غرب ایالات متحده قرن نوزدهم ظاهر شده‌ است. این عنوان کنایه از فرد دیوانه هم دارد.

وزیر دفاع بریتانیا بار دیگر ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد و گفت که این اقدام نتیجه عکس خواهد داد.با این حال، او هشدار داد که این خطر وجود دارد که ولادیمیر پوتین شروع به «بمیاران بی رحمانه» شهرها از هوا کند.
بن والاس در توجیه از رد درخواست اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع گفت که این امر «به گسترش جنگ با روسیه به سراسر اروپا منجر می‌شود».
او همچنین گفت که اگر منطقه پرواز ممنوع اعلام شود، خلبانان اوکراینی دیگر قادر نخواهند بود کاروان‌های نظامی روسیه را از هوا هدف قرار دهند و این به مسکو که نیروهای زمینی و تانک‌های قوی‌تری دارد، برتری خواهد داد.
والاس گفت کاروان تانک‌های روسی که به سمت کی‌یف عازم شده‌اند، به دلیل مشکلات لجستیکی و روحیه پایین نیروهایشان بسیار کند حرکت می‌کنند.

او گفت که حمله روسیه به اوکراین وحشیانه‌تر خواهد شد.

والاس به رادیو ال‌بی‌سی گفت: «هر کسی که منطق داشته باشد کاری را که او (پوتین) انجام می‌دهد انجام نمی‌داد، بنابراین ما شاهد افزایش خشونت و وحشیگری خواهیم بود. او به هدف خود نمی رسد. او شهرها را محاصره می کند، بی رحمانه آنها را در شب بمباران می‌کند ... و سپس در نهایت سعی می کند مقاومت اوکراین را در هم بشکند و به شهرها را تصرف کند.»

او همچنین به بی بی سی گفت: روس‌ها به‌طور قابل‌توجهی از برنامه‌های خود عقب هستند، روزها نه ساعت‌ها، و این منجر به فشار بر زنجیره تأمین لجستیکی آنها می‌شود». به همین دلیل است که برخی از این ستون ها را دیده اید که نسبتاً متوقف شده‌اند. آنها همچنین از قدرت مقاومت اوکراین شگفت زده شده اند.

والاس افزود: هیچ یک از شهرهای بزرگ کنترل نشده‌اند. ما شاهد تسلیم های زیادی بودیم. اما این واقعیت را از بین نمی‌برد که رئیس‌جمهوری دارید که به نظر می‌رسد محدودیتی برای میزان خشونت برای رسیدن به اهداف خود نمی‌داند.

والاس گفت که تاکتیک‌های محاصره در دکترین نظامی روسیه است، ما قبلاً آن را در چچن دیده بودیم. اما اوکراین به دلیل وسعت و جمعیتش پیشنهاد متفاوتی بود.

او هشدار داد که حمله به کشوری با نیروی بسیار زیاد یک چیز است، اشغال یک جمعیت ۴۴ میلیونی که شما را نمی‌خواهند - یک چیز بسیار متفاوت . او گفت که ممکن است "سالها مقاومت" در برابر اشغال روسیه وجود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین