کد خبر: ۷۵۷۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۴

حمایت قاطع مشاورین جوان رییس جمهور از وزیر بازرگانی

استیضاح وزیر بازرگانی تزریق سم مهلکی به اقتصاد است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مشاوران جوان ریاست جمهوری گفت: «استیضاح وزیر بازرگانی در این شرایط تزریق سم مهلکی به اقتصاد و دامن زدن به تشدید بحران و بی ثباتی اقتصاد کشور خواهد بود».

بابک افقهی، عضو شورای مشاوران جوان ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به بخشهایی از سخنان منتشر شده رییس جمهور در جمع دانشجویان گفت: «زمانی که رییس جمهور صراحتاً اعلام می کند اقدامات میرکاظمی در این شرایط بی‌نظیر است، نشان از عمق اعتقاد و اعتماد رییس جمهور به عملکرد وزیر بازرگانی است و این شایعه که دولت موافق این استیضاح است، کاملا بی اساس است» . 

وی افزود: «رییس جمهور  با کنارگذاشتن افرادی که معتقد به چارچوبهای دولت نهم نبوده و یا عملکرد در حد انتظار دولت را نداشتند، ثابت نمود که با کسی تعارف ندارد و زمانی که از یکی از فعال‌ترین و بهترین وزرای خود اینگونه دفاع می کند، این ابهام پیش می آید که اساسا طرح استیضاح میرکاظمی اصلا کمک به دولت نبوده و به زعم بسیاری از تجار، اصناف، بازرگانان، متخصصان علوم اقتصادی و برخی از نمایندگان، استیضاح وزیر بازرگانی در این شرایط تزریق سم مهلکی به اقتصاد و دامن زدن به تشدید بحران و بی ثباتی اقتصاد کشور خواهد بود، چرا که مشكلات اقتصادی ریشه در عوامل گوناگونی دارد كه با استیضاح وزیر بازرگانی آن هم در روزهای پایانی مجلس هفتم حل نخواهد شد».

افقهی در ادامه گفت: «چگونه است همین وزیری که به‌ واسطه اجرای خوب طرح خرید نقدی گندم و سایر محصولات کشاورزی و یا حتی تنظیم درست بازار در نوروز 86 مورد تشویق و تقدیر بیش از 160 نماینده مجلس قرارگرفت و یا طرح‌های تحولی وی در حوزه تجارت خارجی زبانزد تجارشده، امروز مورد بی مهری قرارگرفته است».

افقهی با اشاره به اینکه وزیر بازرگانی جزء وزرایی است که با مسایل برخورد علمی کرده و دارای برجستگی خاصی در آینده نگری است افزود: «بنابر گواهی اسناد و شواهد، ایران یکی از اولین کشورهایی بود که بحران غذایی اخیر جهانی را پیش بینی کرد و وزیر بازرگانی با تشکیل کمیته بحران به استقبال حل بحران رفت».

وی ادامه داد: «در حال حاضر ایران کمترین رشد تورم را در برابر این جنگ تمام عیار اقتصادی جهان داشته و مردم کشورمان اساساً با بحران کمبود اصلا مواجه نشدند در حالیکه در بسیاری از کشورها این بحران آنچنان وسیع شده که ارتشها و نیروهای نظامی به توزیع مواد غذایی می‌پردازند و موقعیت کاملاً در حالت فوق العاده است».

عضو شورای مشاوران جوان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: «گرچه استیضاح حق نمایندگان مردم است و دولت هم آمادگی پاسخ را دارد اما اعتقاد راسخ میرکاظمی به اجرای اصل 44 و افق چشم انداز 20 ساله و برنامه توسعه و عملکرد بسیار منطبق بر برنامه او نشان از یک اعتقاد علمی به برنامه ریزی و اقدام در جهت برنامه است که محروم نمودن دولت نهم از چنین مدیری ، مناسب نیست».

وی در پایان تصریح كرد: «وزیر بازرگانی یکی از اجزایی است که در مجموعه عوامل دخیل در اقتصاد کشور موثر است اما شرایط كلی بازرگانی و تجارت در كشور به گونه‌ای نیست كه نارسایی‌های اشاره شده در موارد استیضاح ناشی از عملكرد وزارت بازرگانی باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین