کد خبر: ۷۵۷۵۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

جزئیات بودجه ۶۱۰۰ میلیاردی شهرداری کرج

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری کرج با رقم ۶ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان تومان به تصویب رسید که ۶۱ درصد آن به اعتبارات عمرانی اختصاص یافته است.
جزئیات بودجه ۶۱۰۰ میلیاردی شهرداری کرج
آفتاب‌‌نیوز :

عمار ایزدیار روز چهارشنبه ۱۱ اسفند در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرج در قالب ۴۸ جلسه کمیسیون تلفیق به تصویب رسید؛ اظهار کرد: مبلغ کل بودجه سال آتی شهرداری کرج ۶ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان است که ۳۹ درصد آن مربوط به هزینه های جاری و ۶۱ درصد آن هم به اعتبارات عمرانی مربوط می‌شود.

وی با اعلام سهم بودجه مناطق ده گانه اظهار کرد: منطقه یک ۳۵ میلیارد، منطقه دو ۲۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون، منطقه سه ۳۱میلیارد و ۱۰۰ میلیون، منطقه چهار ۵۵ میلیارد، منطقه پنج ۲۸ میلیارد، منطقه شش ۳۴ میلیارد، منطقه هفت ۴۰ میلیارد، منطقه هشت ۲۵ میلیارد، منطقه ۹، ۲۲ میلیارد و منطقه ۱۰ شهرداری کرج ۳۳ میلیارد از مجموع این بودجه را در سال آینده برای فعالیت های جاری و عمرانی به خود اختصاص می‌دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج، با اشاره به بودجه سازمان های مختلف شهرداری کرج، گفت: سهم بودجه سازمان عمران و بازآفرینی به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری در حوزه عمران ۲۹۷ میلیارد تومان از بودجه سال آتی شهرداری کرج است که بخش عمده آن به حوزه آسفالت و احداث پروژه های عمرانی اختصاص دارد.

وی افزود: سازمان آتش نشانی ۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون، سازمان مدیریت آرامستان ها ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون، سازمان مدیریت پسماند ۷۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون، سازمان حمل و نقل ریلی ۳۰۰ میلیارد، سازمان حمل و نقل، بار و مسافر ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، سازمان ساماندهی مشاغل شهری ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون، سازمان سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد، سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری ۳۵۵ میلیارد، سازمان فرهنگی اجتماعی ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ۷۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان را از بودجه ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرج در سال آتی به خود اختصاص داده اند.

ایزدیار با اشاره به بودجه سال آینده معاونت‌ها و حوزه‌های خدمات رسانی شهرداری کرج بیان کرد: در سال آینده ۳۸میلیارد تومان به تملکات در اداره کل املاک شهرداری کرج اختصاص یافته است. همچنین مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون به حوزه برنامه ریزی، ۹۱ میلیارد تومان به معاونت حمل و نقل و ترافیک، ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون به حوزه خدمات شهر، ۶ میلیارد به حوزه شهرسازی، ۴۹۷ میلیارد به معاونت فنی و عمرانی، ۱۸۱ میلیارد به معاونت مالی و اقتصادی و ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به حوزه مدیریت بحران اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین مدیریت شهری کرج مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از بودجه ۶ هزار و ۱۰۰ میلیاردی شهرداری کرج در سال آتی را به احداث پروژه بزرگراه شمالی اختصاص داده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات دولتی شاهد پیشرفت قابل توجهی در احداث این بزرگراه باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج احداث پارک های متعدد در سطح شهر را از جمله مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری در سال آتی ذکر کرد و گفت: طراحی و احداث ۳۰ پارک محله ای در مناطق ۱۰ گانه، تکمیل پروژه پارک رود در حاشیه رودخانه کرج به عنوان یک پارک ساحلی که جذابیت ویژه ای دارد و تفرجگاه خوبی برای اوقات فراغت شهروندان خواهد بود، در سال آتی توسط شهرداری کرج به اجرا می رسد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرج به حوزه فرهنگ و هنر توجه ویژه داشته است؛ افزود: احداث دو پلاتو در شهر کرج، اختصاص دو میلیارد و ۷۵۰میلیون تومان به ۵۵۰ پایگاه بسیج شهر برای تقویت برنامه‌های فرهنگی این پایگاه‌ها، احداث تعداد قابل توجهی غرفه های سازه سبک ذیل سازمان ساماندهی بازارها و فراورده های کشاورزی شهرداری کرج جزو اهم اقداماتی است که در سال آتی شاهد اجرای آن توسط عوامل اجرایی شهرداری کرج در حوزه های مختلف خواهیم بود.

ایزدیار با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری خدمات رسانی مطلوب به شهروندان است؛ یادآور شد: بودجه مصوب سالانه شهرداری سندی برای تخصیص منابع محدود به مطالبات نامحدود است که امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیازهای شهروندان باشیم.

گفتنی است از بین مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج منطقه ۴ با رقم ۵۵ میلیارد تومان در سال آتی بیشترین بودجه را دارد. از بین ۱۱ سازمان مختلف شهرداری کرج بیشترین اعتبار با رقم ۳۵۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان به سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری تخصیص یافته و در بین معاونت ها، معاونت فنی و عمرانی با رقم ۴۹۷ میلیارد تومان بودجه، در صدر ردیف های اعتباری بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرج قرار گرفته است.

همچنین اختصاص رقم ۳۸۰ میلیارد تومانی به تملکات و اعتبار ۴۰۰میلیارد تومانی به بزرگراه شمالی از موارد قابل توجه در بودجه سال آتی شهرداری کرج است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین