کد خبر: ۷۵۷۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

دسترسی ۷ بانک روسیه به سوئیفت قطع شد

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دسترسی هفت بانک روسیه را به سوئیفت قطع و همچنین اتحادیه اروپا فروش، عرضه، انتقال و صادرات بانکنوت یورو به روسیه را ممنوع کرده است.
دسترسی ۷ بانک روسیه به سوئیفت قطع شد
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس سند منتشر شده، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا هفت بانک روسیه را از سیستم سوئیفت حذف کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در سند منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا اسامی بانک‌ها بدین شرح است: بانک "راسیا"، وی ای بی، وی تی بی، اتکریته، سوکوم بانک، و نویکوم بانک و پرومسویاز بانک.

حذف هفت بانک روسی از سیستم بانکی سوئیفت در حالی انجام می‌شود که پیش از این اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده بود آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا متعهد شده‌اند که روسیه را از سیستم بانکی سوئیفت حذف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس سندی که در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است، اتحادیه اروپا فروش، تحویل، انتقال یا صادرات اسکناس‌های یورو به فدراسیون روسیه را با تعدادی استثنا ممنوع می‌کند.

در سند آمده است: "فروش، عرضه، انتقال یا صادرات اسکناس‌های یورو به روسیه یا هر شخص حقیقی یا حقوقی، سازمان یا ارگانی در روسیه، از جمله دولت و بانک مرکزی روسیه، یا برای استفاده در روسیه باید ممنوع باشد."

در همین حال استثناهایی وجود دارد، به ویژه، این ممنوعیت نباید در مورد فروش، عرضه، انتقال یا صادرات اسکناس اعمال شود، اگر برای استفاده شخصی افرادی که به روسیه سفر می‌کنند یا اعضای نزدیک خانواده آنها که با آنها سفر می‌کنند ضروری باشد.

فعالیت راشا تودی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا رسما ممنوع شد

اتحادیه اروپا فعالیت خبرگزاری روسیه امروز و آژانس اسپوتنیک در اروپا را ممنوع اعلام کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که در مجله رسمی این نهاد منتشر شد، گفت: "از امروز دوم مارس از فعالیت خبرگزاری راشاتودی و آژانس اسپوتنیک به گونه رسمی جلوگیری می‌شود."

پیشتر خبر داده شد که وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انتشار اخبار خبرگزاری اسپوتنیک و راشاتودی در کشورهای عضو این اتحادیه را منع کردند.

جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه به خبرنگاران گفت: ما باید با انتشار اخبار نادرست و جعلی مبارزه کنیم. در این رابطه ما تصمیم به منع انتشار اخبار شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک در اتحادیه اروپا گرفتیم.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر خبرگزاری بین‌المللی روسیاسگودنیا روسیه که راشاتودی و اسپوتنیک زیرمجموعه آن است، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مورد تصمیم برای تحریم راشاتودی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا، به طور رسمی اعلام می‌کنم که همه کارمندان در این رسانه‌ها با وجدان کار کرده و به کار ادامه می‌دهند و هیچ‌کس اخراج نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین