کد خبر: ۷۵۷۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۲۸

تصمیم اوباما برای مذاکره با ایران غلط است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک سناتور جمهوریخواه ایده باراک اوباما نامزد پیشتاز دموکرات ها برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سالجاری آمریکا را نوعی «تصمیم گیری نسنجیده» توصیف کرده و بر رویکرد سخت گیرانه این حزب در برابر کشورهای مخالف کاخ سفید تاکید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ جون کیل که روز دوشنبه در گفتگویی با شبکه الویزیونی فاکس نیوز اظهار داشت: «تصمیم اوباما برای مذاکره بدون هیچ گونه پیش شرط با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران، براساس یک قضاوت نادرست شکل گرفته و صراحتا باید بگویم که چنین تصمیمی مخرب است».

کیل در ادامه گفت: «ما نمی دانیم اوباما می خواهد درباره چه چیزی با احمدی نژاد صحبت کند، فردی که اسرائیل را یک مرده متعفن قلمداد کرده و بارها خواستار محو آن از روی نقشه جهان شده است».

جان کیل سپس در سخنانی توهین آمیز گفت: «هیچ یک از روسای جمهور قبلی آمریکا با رهبران کشورهایی که از تروریسم حمایت می کنند مذاکره نکردند. مشکل ما اینجاست». سناتور اوباما روز جمعه گفته بود که پرزیدنت ریگان علیرغم آنکه اتحاد جماهیر شوروی را امپراتوری شیطانی توصیف کرده بود با راهبران آن مذاکره می کرد.

باراک اوباما بارها تاکید کرده است که ادامه سیاست خارجی تهاجمی کاخ سفید علیه کشورهای مخالف تامین کننده منافع آمریکا نبوده و وی درصورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مذاکرات مستقیم با رهبران این کشورها را در دستور کار قرار خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۳۱
0
0
لطفا اسم کاندیدای جمهوری خواه را تصحیح کرده و به " جان مکین" ... تبدیل نمائید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین