کد خبر: ۷۵۷۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰

کشوری کوچک که پناهگاه جنگ زدگان اوکراین است

مولداوی از پناهندگان اوکراینی استقبال می‌کند و در میان کمبود نیروی کار به آن‌ها شغل پیشنهاد می‌دهد. از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هفته گذشته دستور اعزام نیرو به اوکراین را صادر کرد، ده‌ها هزار پناهجوی اوکراینی که برای جان خود فرار می‌کنند، وارد مولداوی، کشوری در مرز جنوبی اوکراین شده اند.
کشوری کوچک که پناهگاه جنگ زدگان اوکراین است
آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه مولداوی یکی از فقیرترین کشور‌های اروپایی است، اما حداقل ۸۸۰۰۰ اوکراینی را پذیرفته است.

به گزارش نیویورک پست، مولداوی، مانند اوکراین، بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده و با کمبود نیروی کار مواجه است. بر اساس گزارش روزنامه گلوب اند میل کانادا، بیش از یک میلیون مولداوی از سال ۱۹۹۱، این کشور حدود ۳.۵ میلیون نفری را ترک کرده اند.

در این گزارش آمده است که به اوکراینی‌هایی که به مولداوی فرار می‌کنند در زمینه‌های مختلف، از جمله معلمان، کارگران ساختمانی، در بخش فناوری اطلاعات در حال رشد کشور و در صنعت خدمات، شغل پیشنهاد می‌شود.

واسسلاو ایونیتا، یکی از اعضای سابق پارلمان، گفت: «اگر این پناهندگان تصمیم به ماندن در مولداوی داشته باشند، این یک راه حل برای آن‌ها خواهد بود و به مولداوی کمک خواهد کرد، زیرا به نظر من، بزرگترین چالش برای مولداوی در دو یا سه سال آینده این است که نیروی کار نداشته باشد. "

او گفت که بخش فناوری کشور به راحتی می‌تواند ۵۰۰۰ شغل جدید ایجاد کند. این کشور همچنین اقداماتی را برای دریافت حساب‌های بانکی پناهندگان، ثبت نام در مراقبت‌های بهداشتی و ثبت نام فرزندان آن‌ها در مدارس محلی انجام داده است.

ویتالیا شچرباکووا، یک پناهنده اوکراینی، در این خصوص، گفت: «مولداوی خیلی نزدیک است. ما نمی‌دانیم قرار است چه اتفاقی بیفتد و پوتین چیزی در مورد سلاح‌های هسته‌ای گفته است؛ بنابراین ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است پیش برویم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین