کد خبر: ۷۵۷۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۸

مک‌کین خطاب به اوباما: ایران خطرناک است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جان مک‌کین» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از «باراک اوباما» نامزد حزب دموکرات او را متهم به نادیده گرفتن تهدید ایران کرد و دیپلماسی اوباما مبنی بر دیدار با مقامات تهران را نابخردانه خواند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، مک‌کین در جریان مبارزات انتخاباتی در انجمن رستورانهای ملی در شهر شیکاگو گفت: «دیپلماسی گفتگو با ایران نشانگر بی تجربگی و داوری خطرناک سناتور اوباما است».

جان مک کین با اشاره به سخنان سناتور اوباما مبنی براینکه ایران، کوبا و ونزوئلا «در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی کوچک هستند با این حال واشنگتن هرگز از گفتگو با شوروی طفره نرفتند» اظهار داشت: «ممکن است ایران یک کشور ابرقدرت نباشد ولی در صورت دستیابی به سلاح هسته‌ای خطر زیادی خواهد داشت».

گفتنی است باراک اوباما در جریان مبارزات انتخابات درون حزبی در ایالت مونتانا اعلام کرد: «من از تهدید ایران مطلع هستم ولی آنچه من گفته ام این است که ما نباید فقط آمادگی گفتگو با دوستانمان را داشته باشیم، ما باید با دشمنانمان هم گفتگو کنیم. دیپلماسی یعنی این». 

اوباما همچنین گفته بود: «اتحاد جماهیر شوروی با تکنولژی و تجهیزات نظامی خود قادر به نابودی دنیا بود با این حال ما با «میخائیل گورباچوف» و «نکیتا خورچف» گفتگو کردیم به چه دلیلی نباید با ایران مذاکره کنیم این یک موضوع منطقی است ».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین