کد خبر: ۷۵۷۶۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰

رئیس کمیسیون مشترک: ۸۵ درصد انتقادات به طرح صیانت سیاسی و حاشیه است، ده درصد هم غیرکارشناسی

 طرح تنظیم مقررات فضای مجازی با موضوع «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» با حضور دو نماینده مجلس بررسی شد.
رئیس کمیسیون مشترک: ۸۵ درصد انتقادات به طرح صیانت سیاسی و حاشیه است، ده درصد هم غیرکارشناسی
آفتاب‌‌نیوز :

رضا تقی پور رئیس کمیسیون ویژه صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در برنامه زاویه با موضوع «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: دو رویکرد تخصصی و سیاسی در مقابل طرح صیانت شکل گرفته که نتیجه رویکرد سیاسی حواشی به وجود آمده برای طرح صیانت است. تقریبا ۸۵ درصد بحث‌های انتقادی به طرح صیانت حاشیه‌ای و سیاسی، ده درصد هم انتقادات و ایده‌هایی بود که خیلی کارشناسی هم نبود.

آقای رضا تقی پور رئیس کمیسیون ویژه صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در برنامه زاویه با موضوع «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» گفت: دو رویکرد تخصصی و سیاسی در مقابل طرح صیانت شکل گرفته که نتیجه رویکرد سیاسی حواشی به وجود آمده برای طرح صیانت است. تقریبا ۸۵ درصد بحث‌های انتقادی به طرح صیانت حاشیه‌ای و سیاسی، ده درصد هم انتقادات و ایده‌هایی بود که خیلی کارشناسی هم نبود.

قرار گرفتن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در فهرست طرح‌های مورد بررسی صحن علنی مجلس با انتقادات گسترده کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها روبه‌رو شد، زیرا بسیاری از فعالان رسانه‌ای و مدنی این طرح را در راستای ایجاد محدودیت دسترسی به شبکه‌ها و پیام‌رسان‌های اجتماعی تلقی کردند.

آقای تقی پور معتقد است که ۵ درصد انتقادات مربوط به نخبگان و دانشجویان بودند که اظهار نظر حرفه ای‌تر می‌کردند.

سه اسفند کمیسیون مشترک صیانت در آخرین نسخه‌اش طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی به تصویب رسید که همان شب معاونت قوانین مجلس این مصوبه را باطل کرد. با وجود رای موافق برای ابطال تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به دست معاونت قوانین مجلس، رضا تقی پور رئیس کمیسیون ویژه این طرح می‌گوید که رای‌گیری برای تصویب این کلیات «قانونی‌» بوده است.

آقای تقی پور اعلام کرد که طرح فعلی صانت نسخه ۵ دی و ویرایش ۹ بهمن است که آخرین نسخه طرح صیانت است که ۹ تغییر بنیادین نسبت به نسخه قبلی دارد. محور اصلی این طرح تنظیم مقررات فضای مجازی است. قوانینی که در این حوزه داشتیم به جز قانون جرایم مجازی ضمانت اجرای کافی نداشتند پس یک بخش مهم این طرح ضمانت اجرایی دادن به قوانین فضای مجازی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین