کد خبر: ۷۵۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۴

نامه سرگشاده ایرانیان به بوش و سولانا

به جای تمرکز انرژی خود برای کمک به گنجی، باید در مقابل فریب و دروغ شما موضع بگیریم
آفتاب‌‌نیوز : به: جورج بوش رئیس جمهور آمریکا و خاویر سولانا مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا
آقایان!
اکبر گنجی روزنامه نگار معترض ایرانی بیش از 5 سال را در زندان گذرانده است. وی برای اعتراض به این حبس،‌ اخیرا دست به اعتصاب غذایی زده است که سلامت جسمانی او را به شدت به خطر انداخته است.

شما نیز اخیرا از وضعیت او ابراز نگرانی کرده و بیانیه هایی را خطاب به قوه قضائیه ایران صادر کرده و خواهان آزادی گنجی شده اید.
تلاش برای آزاد کردن گنجی، یک وظیفه اخلاقی و انسانی برای تمام ایرانیان و غیر ایرانیان است. و اکنون هم ایرانیان در داخل و خارج کشور، در کنار سازمان های حقوق بشر در تلاشند مقامات قضایی ایران را به یافتن راهی برای خاتمه این شرایط بکشانند.
برای ایرانی ها، گنجی و دفاع از حقوق بشر به همان اندازه حفاظت و حمایت از اصول اخلاقی و ملی اهمیت دارد. بنابراین، ایرانیان به خارجی ها اجازه دخالت در این عرصه را نمی دهند.
مردم ایران، گنجی را ستایش می کنند اما حقیقت را بیش از هر چیز می ستایند. حقیقت این است که شما آقایان، صلاحیت دفاع از گنجی را ندارید. چرا مردم ایران باید به حسن نیت شما ایمان داشته باشند آن هم در حالی که فریاد غم زندانیان گوانتانامو در گوش حامیان حقوق بشر طنین افکنده و صلح و آرامش آنها را برهم زده است؟
چگونه ایرانی ها می توانند به حسن نیت و مقاصد بشر دوستانه شما ایمان داشته باشند؛ آن هم در حالی که در سه سال گذشته، صد و بیست زندانی سیاسی در ترکیه، جان خود را در میان سکوت مرگبار حامیان ظاهری حقوق بشر از دست داده اند؟ تنها چیزی که آنها در هنگام اعتصاب غذا می خواستند، انتقال از بخشی به بخش دیگر بود و در همان هنگام، خانواده های آنها از بیرون به درون مجموعه زندان می نگریستند. مرگ آنها کاملا مورد بی توجهی قرار گرفت و حتی یک سال بعد، ترکیه در اتحادیه اروپا هم پذیرفته شد.
شرایط گنجی، مشکل تمام ایرانیان، تمام مردم نیک کردار و مؤمنان واقعی به معنویت، اخلاق و انسان دوستی است. لطفا اجازه دهید خودمان این مشکل را حل کنیم.
متاسفانه مداخله شما نه تنها این مشکل را حل نکرده بلکه آن را تشدید کرده است. به طوری که به جای تمرکز انرژی خود برای کمک به گنجی، باید در مقابل فریب و دروغ شما موضع بگیریم. 

برای امضای این نامه می توانید به آدرس :
www.petitiononline.com/dariushs  
مراجعه کنید



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین