کد خبر: ۷۵۷۷۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷

اژه‌ای: ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری از مهمترین وظایف قوه قضاییه است

رئیس قوه قضاییه گفت: ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری، کمک به احیای ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال و همچنین مسدود کردن بستر‌های فسادزا از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی است.
اژه‌ای: ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری از مهمترین وظایف قوه قضاییه است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع قضات و کارکنان قضایی هرمزگان افزود: کمک به تحکیم بنیان خانواده، بهبود وضعیت معیشتی مردم، گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی آن ها، فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال و همچنین ایجاد وحدت و امید در میان مردم باید در صدر اولویت‌های دستگاه قضایی باشد.

وی با قدردانی از مسئولان دادگستری کل استان هرمزگان در دوره قبلی و دوره اخیر در بهبود شاخص‌های اعتلای قضایی، گفت: دادگستری کل استان هرمزگان و بخش‌های زیرمجموعه آن در ساماندهی وضعیت بنادر و گمرکات و اموال تملیکی استان توفیقات قابل توجهی را بدست آوردند و در این امور با کاستن از فرایند‌های دادرسی و تعیین‌تکلیف سریع و دقیق کالا‌ها و اموال عمومی و خصوصی، رضایتمندی مردم را فراهم آوردند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت بررسی مسائل و مشکلات مختلف موجود در استان هرمزگان در حوزه‌های گوناگون، گفت: مسئولان استان هرمزگان در بخش‌های مختلف اعم از اجرایی و قضایی و همچنین متولیان نهاد‌ها و دستگاه‌های عمومی استان می‌توانند با تشکیل کارگروهی نسبت به مشخص شدن اولویت‌بندی مشکلات و رفع این مشکلات در یک برنامه زمانبدی گام‌های ملموس و عملیاتی بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به حربه مستکبران و سلطه‌گران در کاربرد جنگ تلفیقی و همه‌جانبه علیه مردم و نظام اسلامی، گفت: نظام و مردم ما تمام قد در برابر سلطه‌گران و مستکبران ایستاده‌اند و دشمنان نیز فکر نمی‌کردند که علی‌رغم همه توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه، نظام و مردم ما همچنان مقاوم و ایستاده باشند.

وی با اشاره به سفر سال ۹۸ رئیس وقت قوه قضاییه به استان هرمزگان، به رئیس کل دادگستری این استان دستور داد که نحوه اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات آن سفر را بصورت دقیق و بررسی کند و چنانچه در اجرای مصوبات سفر مزبور، عقب‌افتادگی و تأخیر وجود دارد، موارد را به سرعت برای ترتیب اثر دادن اطلاع دهد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این دیدار گفت: لغو تشریفات مرسوم سفر‌های رئیس قوه قضاییه باعث شد که حتی تا دیروز کوچک‌ترین خللی در خدمت‌رسانی مراکز و مراجع قضایی هرمزگان به مردم ایجاد نشود.

مجتبی قهرمانی با اشاره به اجرای طرح صدور گواهی انحصار وراثت به صورت الکترونیک در دادگستری استان هرمزگان، گفت: در این طرح، دیگر نیازی به مراجعه حضوری فرد به دادگاه یا شعبه حل اختلاف نیست و این فرآیند در کمتر از یک‌ساعت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های دادگستری هرمزگان، گمرک بندرعباس حدود ۴ هزار کانتینر را تعیین تکلیف و به اموال تملیکی اعلام کرده است، از فروش سه برابری اموال تملیکی در سال جاری نسبت به سال گذشته در استان هرمزگان خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین