کد خبر: ۷۵۷۸۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
هجوم ریزگرد‌ها از خاک عراق به ایران

ورود توده گرد‌و‌غبار و ریزگرد شدید به ۶ استان

استان‌های لرستان، کرمانشاه، اصفهان، ایلام، زنجان و خوزستان از صبح امروز شاهد ریزگرد و ورود توده گرد و غبار غلیظ هستند. گفته شده که این گرد و غبار از خاک عراق وارد ایران شده است.
ورود توده گرد‌و‌غبار و ریزگرد شدید به ۶ استان
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به ورود توده گردوخاک به هوای استان‌های جنوبی و غربی کشور افق دید در برخی از این استان‌ها به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است.

مردم استان‌های، لرستان، کرمانشاه، اصفهان، ایلام، زنجان و خوزستان از صبح امروز شاهد گرد و غبار غلیظ هستند و بر اساس آخرین آمار از ایستگاه‌های پایش کیفیت هوا، غلظت گرد و خاک در آبادان ۴۵ برابر بیش از حد مجاز بوده است. هوای شهرستان کرمانشاه با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار دارد و گرد و خاک کرمانشاه را فرا گرفته است.

در ایلام تود گرد و خاک باعث افت محسوس کیفیت هوا و کاهش دید افقی استان شد که دید افقی طی صبح امروز در استان به ۸۰۰ متر و شهرستان‌های سرابله و مهران به ۱۰۰ متر رسید.

ریزگرد‌ها موجب تشدید بیماری‌های تنفسی و آسم در گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، کودکان و مادران باردار و نیز عموم بیماران می‌شود و بسته به مواد موجود در ریزگرد نوع مخاطرات هم متفاوت است.

از ساعات ابتدایی صبح امروز در استان‌های خراسان رضوی و مازندران و گیلان نیز وقوع تندباد شدید گزارش شده است به شکلی که سرعت تندباد در استان مازندران به ۱۰۲ کیلومتر در ساعت رسیده است. همچنین باد شدید در تالاب انزلی موجب وقع آتش سوزی در محدوده تالاب شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین