کد خبر: ۷۵۷۸۹۴
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳
حمله روسیه به اوکراین

پوتین: منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، پیامد‌های فاجعه‌بار برای جهان دارد

حمله روسیه به اوکراین تاکنون صدها کشته و میلیون ها نفر را آواره کرده است. یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در حساب فیس‌بوکی خود نوشته است: موفقیت ارتش این کشور از روی تصادف و شانس نبوده است. آلکسی آرستویچ نوشته است موفقیت ما تکرار شونده است و وعده داده است که مقاومت نیروهای مسلح اوکراین و مردم این کشور 'ماشین جنگی روسیه را متوقف خواهد کرد.'
پوتین: منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، پیامد‌های فاجعه‌بار برای جهان دارد
آفتاب‌‌نیوز :

حمله نظامی روسیه به اوکراین روز ۵ مارس (۱۴ اسفند) در حالی وارد دهمین روز خود شده که تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنگ همچنان بی‌نتیجه مانده است.

در شرایطی که حملات زمینی و هوایی نیروهای روسی به شهرهای اوکراین ادامه یافته است، ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور از ناتو به دلیل عدم حمایت از ایده برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز خاک اوکراین به شدت انتقاد کرده و گفته است اعضای این پیمان در قبال ادامه خونریزی‌ها مسئول هستند.

همزمان کشورهای غربی تحریم‌های خود علیه سازمان‌ها و الیگارش‌های روس را شدت بخشیده‌اند.

ولادیمیر پوتین با قانونی کردن مجازات ۱۵ سال حبس برای روایت رسانه‌ای برخلاف نظر دولت از جنگ اوکراین، فعالیت رسانه‌های آزاد را عملا غیرممکن کرده است.

وضعیت یک شهر در اوکراین بعد از بمباران ارتش روسیه

تازه‌ترین تحولات حمله روسیه به اوکراین را در ادامه می‌خوانید( به روزرسانی شده است):

دست‌کم ۳۵۰ غیرنظامی در اوکراین کشته شده‌اند

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که دست‌کم ۳۵۱ غیر نظامی از زمان حمله نیرو‌های روسیه در اوکراین کشته شده‌اند.

این نهاد از زخمی شدن ۷۰۷ نفر نیز خبر داد با این حال گفت که تعداد واقعی احتمالا به‌طور قابل توجهی بیشتر است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل تصریح کرد که بیشترین تلفات غیرنظامیان ناشی از سلاح‌های انفجاری از جمله گلوله‌های توپخانه‌ای و سامانه‌های راکتی و حملات موشکی و هوایی بوده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر معتقد است که ارقام واقعی به‌ویژه در مناطق تحت کنترل دولت به طور قابل توجهی بالاتر است، زیرا دریافت اطلاعات از برخی مکان‌هایی که درگیری‌های شدید در آن جریان دارد به تاخیر افتاده است و بسیاری از گزارش‌ها هنوز در انتظار تایید هستند.

کمک بشردوستانه ۲.۷۵ میلیارد دلاری آمریکا به آوارگان اوکراینی

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که در لهستان به سر می‌برد درباره کمک‌های اخیر دولت بایدن برای حمایت از مردم اوکراین گفت: «برای کمک به نیاز‌های اوکراینی‌ها در لهستان و دیگر کشورها، دولت بایدن به تازگی از کنگره ۲.۷۵ میلیارد دلار کمک بشردوستانه درخواست کرده است.»

وی افزود: «این تقاضا هم برای رفع نیاز‌های افراد و جوامع آسیب‌پذیر در داخل اوکراین و هم برای حمایت از خدمات پناهندگان از جمله اینجا در لهستان است. این رقم سوای بیش از ۵۴ میلیارد دلار کمک بشردوستانه به اوکراین است که هفته پیش اعلام کردیم.»

ولادیمیر پوتین: تحریم‌های غرب علیه روسیه مثل اعلان جنگ است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت که تحریم‌های غرب علیه کشورش مثل اعلان جنگ است.

پوتین اضافه کرد که مسکو باید از روس‌زبانان در شرق اوکراین و همچنین از منافع ملی خود دفاع کند.

وی که در جلسه‌ای تلویزیونی با حضور کارکنان شرکت هوایی آئروفلوت، بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه، شرکت کرده بود گفت که روسیه می‌خواهد اوکراین «عاری از نظامی‌گری»، «نازی‌زدایی» و دارای «موضع بی‌طرف» شود.

پوتین اضافه کرد هر کشوری که به دنبال ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» بر فراز اوکراین باشد، از نظر مسکو وارد درگیری شده است.

وی در این باره گفت: «هر حرکتی در این راستا از نظر ما مشارکت در یک درگیری مسلحانه از سوی آن کشور تلقی خواهد شد.»

پوتین با بیان اینکه ارتش روسیه «تقریبا تمام زیرساخت‌های نظامی اوکراین را نابود کرده است»، گفت ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین «پیامد‌های عظیم و فاجعه‌بار نه تنها برای اروپا، بلکه برای کل جهان» خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین همچنین در پاسخ به شایعات درباره اجرای قانون حکومت نظامی در روسیه گفت که برنامه‌ای برای اعلام چنین فرمانی ندارد.

او در این‌باره گفت: «حکومت نظامی (.) در موارد تجاوز خارجی اعمال می‌شود، به ویژه در مناطقی که درگیری در آن جریان دارد. ما اکنون چنین وضعیتی نداریم و امیدوارم پیش هم نیاید.»

اوکراین: یک هواپیمای روس در شمال اوکراین سرنگون شده

سرویس اضطراری دولتی اوکراین می‌گوید که یک هواپیمای روسی در حاشیه شهر چرنیهیف در شمال اوکراین سرنگون شده است.

این نهاد اعلام کرد که این هواپیما در یک منطقه مسکونی سقوط کرده است و مشخص نیست تلفاتی به بار آورده است یا خیر. این اتفاق باعث آتش‌سوزی در چهار واحد مسکونی شده است.

سرویس اضطراری دولتی اوکراین تاکید کرد که پس از کشف سه بمب ۵۰۰ کیلوگرمی از این هواپیما مردم محلی تخلیه شدند.

بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه پرواز‌های بین‌المللی خود را متوقف می‌کند

آئروفلوت، شرکت هواپیمایی پرچمدار روسیه اعلام کرد که از تاریخ هشت مارس (سه‌شنبه آینده) تمام پرواز‌های بین‌المللی خود را متوقف می‌کند و تنها بلاروس استثنا است.

این اقدام بزرگترین شرکت هواپیمایی دولتی روسیه پس از آن صورت گرفت که آژانس حمل و نقل هوایی این کشور توصیه کرد تمام خطوط هوایی دارای هواپیما‌های اجاره‌ای خارجی پرواز‌های مسافری و باری به خارج از این کشور را متوقف کنند.

این سازمان به خطر بالای توقیف هواپیما‌های اجاره‌ای خارجی به‌عنوان بخشی از تحریم‌های غرب اشاره کرد که اجاره هواپیما به روسیه را ممنوع می‌کند.

توصیه آژانس حمل و نقل هوایی روسیه برای خطوط هواپیمایی روس که از هواپیما‌های ساخت روسیه استفاده می‌کنند یا هواپیما‌های خارجی در خطر توقیف را ندارند اعمال نمی‌شود.

آئروفلوت گفت برای مسافرانی که قرار است پس از شش مارس روسیه را ترک کنند و پس از هشت مارس به کشور بازگردند بلیت برگشت لغو می‌شود. کسانی که بلیت‌های یک طرفه دارند تا هشت مارس مجاز به پرواز خواهند بود.

اوکراین: خروج غیرنظامیان از ماریوپل متوقف شده

دفتر ریاست جمهوری اوکراین می‌گوید که تخلیه غیرنظامیان در منطقه‌ای از این کشور که مقامات دفاعی روسیه آتش‌بس اعلام کرده بودند متوقف شده است.

کریلو تیموشنکو، معاون دفتر ولودیمیر زلنسکی گفت که تلاش برای تخلیه متوقف شده است، زیرا شهر ماریوپل زیر آتش گلوله است.

وی گفت: «طرف روسی به آتش‌بس پایبند نیست و به گلوله‌باران ماریوپل و مناطق اطراف آن ادامه می‌دهد.»

وی در عین حال تاکید کرد که گفتگو‌ها با روسیه برای برقراری آتش‌بس و تضمین ایجاد یک کریدور انسان‌دوستانه ایمن ادامه دارد.

فرانسه تدابیر مشخصی را برای امنیت پنج مرکز اصلی هسته‌ای اوکراین پیشنهاد می‌کند

دفتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه می‌گوید که پاریس به زودی تدابیر مشخصی را برای تضمین ایمنی و امنیت پنج مرکز اصلی هسته‌ای اوکراین پیشنهاد خواهد کرد.

کاخ الیزه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پادمان‌ها طبق معیار‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تهیه خواهد شد.

حمله روسیه به یک نیروگاه هسته‌ای در اوکراین باعث آتش‌سوزی شد و برای مدت کوتاهی نگرانی‌های جهانی را از وقوع یک فاجعه برانگیخت.

در این بیانیه آمده است که ماکرون به شدت نگران خطرات ایمنی و امنیت هسته‌ای و اجرای پادمان‌های بین‌المللی است.

ماکرون گفت روسیه باید فورا اقدامات نظامی غیرقانونی و خطرناک خود را متوقف کند و به مقامات اوکراینی اجازه کنترل کامل تمامی تاسیسات هسته‌ای شناخته شده اوکراین را بدهد.

نزدیک یک و نیم میلیون اوکراینی از آغاز جنگ به کشور‌های همسایه گریخته‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید تعداد افرادی که از آغاز جنگ، اوکراین را ترک کرده‌اند اکنون به ۱.۴۵ میلیون نفر رسیده است.

این نهاد وابسته به سازمان ملل با استناد به آمار وزارتخانه‌های دولتی در کشور‌هایی که پناهجویان به آنجا گریخته‌اند گفت که از این تعداد ۷۸۷ هزار نفر به لهستان رفته‌اند. حدود ۲۲۸ هزار نفر وارد خاک مولداوی شده‌اند. ۱۴۴ هزار و ۷۰۰ نفر عازم مجارستان شدند. ۱۳۲ هزار نفر به رومانی و ۱۰۰ هزار نفر به اسلواکی گریخته‌اند.

این نهاد همچنین اعلام کرد که اتباع ۱۳۸ کشور نیز از مرز‌های اوکراین عبور کرده و وارد کشور‌های همسایه شده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه با پوتین گفتگو خواهد کرد

سخنگوی دفتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که قرار است وی روز یکشنبه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کند.

ابراهیم کالین به شبکه تلویزیونی ان‌تی‌وی گفت: «این جنگ باید فورا متوقف شود و باید به میز مذاکره بازگشت. رئیس‌جمهور ما فردا با پوتین صحبت خواهد کرد.»

ترکیه، عضو ناتو، روابط نزدیکی با روسیه و اوکراین دارد و بار‌ها پیشنهاد میانجیگری بین این دو کشور را داده است.

اوکراین: روسیه علیرغم اعلام آتش‌بس موقت، کریدور خروج ماریوپل را گلوله‌باران می‌کند

یک مقام محلی در شهر ماریوپل گفت در همان حال که شهروندان اوکراینی تلاش می‌کنند از راه‌های خروج اعلام شده شهر را ترک کنند، بخشی از مسیر توسط نیرو‌های روسی با راکت و توپخانه هدف قرار می‌گیرد.

سرهی اورلوف، معاون شهردار ماریوپل، با بیان اینکه مردم وحشت‌زده هستند اضافه کرد: «مقامات شهر اطلاعاتی دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه درگیری در جاده زاپوریژژیا وجود دارد و همین امر باعث ناامنی مسیر شده است. روس‌ها بی‌توجه به آتش‌بس ادعایی به تخریب ماریوپل ادامه می‌دهند و به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم شهروندان خود را به عقب برگردانیم چرا که بودن در خیابان‌ها امن نیست.»

زلنسکی: به زودی می‌توانیم به مردم خود بگوییم که بازگردند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «اطمینان دارم که به زودی می‌توانیم به مردم خود بگوییم برگردید.»

زلنسکی با تشکر از همسایه‌های اوکراین برای پذیرش پناهجویان اوکراینی، گفت: «به هموطنانمان به زودی می‌توانیم بگوییم از لهستان، از رومانی، از اسلواکی و از دیگر کشور‌ها بازگردید. بازگردید، چرا که دیگر تهدیدی وجود ندارد.»

تا کنون بیش از ۱.۲ میلیون نفر از مردم اوکراین در پی حمله نظامی روسیه از کشور گریخته‌اند.

«پی‌پل» خدماتش در روسیه را به حالت تعلیق درآورد

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین شرکت بزرگ پرداخت مالی آنلاین «پی‌پل» (PayPal) اعلام کرد خدماتش در روسیه را متوقف کرده است.

دن شولمن، رئیس و مدیر اجرایی پی‌پل، در بیانیه‌ای گفت این شرکت «در محکومیت تجاوز نظامی خشونت‌آمیز روسیه به اوکراین، در کنار جامعه جهانی می‌ایستد.»

پی‌پل پیشتر اعلام کرده بود از آغاز تهاجم نظامی روسیه در جمع‌آوری بیش از ۱۵۰ میلیون دلار کمک برای خیریه‌های حامی مردم اوکراین نقش ایفا کرده است.»

لهستان: بیش از ۷۸۷ هزار پناهجوی اوکراینی را پذیرفته‌ایم

اداره مرزبانی لهستان صبح شنبه اعلام کرد که از آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه بدین سو، ۷۸۷ هزار و ۳۰۰ پناهجوی اوکراینی را به داخل کشور خود راه داده است.

بر اساس آخرین داده‌های منتشره از سوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، تا کنون بیش از ۱.۲ میلیون اوکراینی در پی حمله نظامی روسیه به کشور‌های همسایه گریخته‌اند.

اوکراین آتش‌بس موقت در ماریوپل را تایید کرد

شورای شهر ماریوپل با تایید آتش‌بس موقت با روسیه اعلام کرد شهروندان این ناحیه می‌توانند با استفاده از خودرو‌های شخصی و یا اتوبوس‌هایی که ویژه این کار به خدمت گرفته شده‌اند، از مسیر‌های مشخص شهر را تخلیه و به سمت شهر زاپوریژژیا حرکت کنند.

ودیم بویچنکو، شهردار، نیز در بیانیه‌ای گفت با توجه به اینکه شهر «پیوسته زیر آتش بی‌رحمانه اشغالگران» قرار دارد، چاره دیگری وجود نداشته است.

هزاران تن از مردم شهر در حال حاضر از بیم حملات روسیه در زیرزمین‌ها و پناهگاه‌ها به سر می‌برند.

انتقال تجهیزات جنگی غرب به اوکراین با «۱۴ پرواز باری در روز»

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات پنتاگون گفته است روزانه ۱۴ هواپیمای باری غول‌پیکر تسلیحات جنگی شامل موشک‌های ضدتانک جاولین، موشک‌های زمین به هوای استینگر، راکت‌اندازها، تفنگ و مهمات را به اوکراین منتقل می‌کنند.

این میزان پرواز تنها برای یک فرودگاه در لهستان است. بنابر گزارش منتشره، تجهیزات و ادوات جنگی که حاصل کمک ۲۲ کشور هستند نخست با هواپیما به لهستان و رومانی در نزدیکی مرز اوکراین فرستاده می‌شوند. سپس از آن‌جا به صورت زمینی به داخل اوکراین منتقل شده و میان واحد‌های ارتش توزیع می‌شوند.

یک مقام ارشد پنتاگون گفته است که ایالات متحده نزدیک به ۷۰ درصد از بسته ۳۵۰ میلیون دلاری کمک تجهیزاتی را به ارتش اوکراین تحویل داده و انتظار دارد که انتقال کل محموله را تا هفته آینده تکمیل کند.

این مقام وزارت دفاع آمریکا اضافه کرده است محموله‌های تسلیحاتی تخصیص داده شده، که شامل موشک‌های زمین به هوای استینگر هستند، عمدتا از انبار‌های نظامی این کشور در آلمان تامین می‌شوند.

وزیر دفاع اوکراین: بیش از ۶۶ هزار مرد اوکراینی برای دفاع به کشور بازگشته‌اند

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، می‌گوید ۶۶ هزار و ۲۲۴ مرد اهل این کشور از خارج بازگشته‌اند تا در قالب ۱۲ تیپ رزمی در جنگ علیه تهاجم روسیه نیروهای ارتش را یاری کنند.

ایلان ماسک: استارلینک دسترسی به منابع خبری روسی را مسدود نخواهد کرد

ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس، که به تازگی امکان استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اوکراین مهیا کرده است می‌گوید «برخی دولت‌ها (و نه اوکراین)» از او خواسته‌اند که منابع خبری روسی را در سرویس اینترنتی خود مسدود کند.

وی با انتشار توییتی در حساب شخصی خود نوشت: «ما این کار را انجام نمی‌دهیم مگر اینکه اسلحه بالای سرمان باشد. متاسفم که به آزادی بیان به عنوان یک اصل مطلق اعتقاد دارم.»

مسکو برای تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل آتش‌بس اعلام کرد

در پی مذاکرات میان نمایندگان کی‌یف و مسکو، روسیه برای تخلیه غیرنظامیان از دو شهر در شرق اوکراین از جمله بندر استراتژیک ماریوپل آتش‌بس اعلام کرده است.

وزارت دفاع روسیه گفته است از ساعت ۷ صبح شنبه کریدورهای بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از دو شهر ماریوپل و ولنوواخا باز خواهند بود.

پیشتر وادیم بویچنکو، شهردار ماریوپل، اعلام کرده بود این بندر استراتژیک واقع در کرانه دریای آزوف در معرض «محاصره» قرار گرفته است.

سنگاپور در اقدامی نادر روسیه را تحریم کرد

سنگاپور در اقدامی نادر اعلام کرد در مخالفت با اشغال اوکراین، روسیه را تحریم خواهد کرد.

سنگاپور که یک کانون مالی مهم آسیاست محدودیت‌های هدفمندی را بر برخی از بانک‌های روسیه اعمال خواهد کرد و کنترل‌های صادراتی برای این کشور معین می‌کند. سنگاپور در عین حال اعلام کرده که نقل و انتقال رمزارزها را محدود می‌کند و موسسات مالی خود را از ارائه خدماتی که بتواند به بانک مرکزی روسیه کمک کند منع خواهد کرد.

وزیر خارجه سنگاپور پیشتر به پارلمان این کشور گفت که کشورش در هماهنگی با کشورهای هم فکر خود حرکت می‌کند و محدودیت‌های و تحریم‌هایی را علیه روسیه اعملا خواهد کرد.

سنگاپور اولین کشور در میان همسایگان منطقه‌ای روسیه است که این کشور را تحریم می‌کند. برخی اعضای سازمان آ.س.آ.ن حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند.

ویویان بالاکریشنان وزیر خارجه سنگاپور از تحریم روسیه خبر داده است.

دیدار ویدیویی سنای آمریکا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین

سنای آمریکا برای دیدار ویدیویی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دعوت شده است.

زلنسکی با رئیس جمهوری آمریکا در تماس بوده است اما این نخستین بار از زمان اشغال اوکراین است که تمامی اعضای سنای آمریکا می‌توانند با او دیدار کنند.

هفته گذشته سفیر اوکراین در آمریکا با اعضای سنای آمریکا دیدار کرد و گفت کشورش به کمک فوری برای جنگ با روسیه نیاز دارد.

زلنسکی قرار است با اعضای سنای آ«ریکا دیدار مجازی داشته باشد.

تلگرام رسانه دولتی روسیه را در اروپا بست

تلگرام در بحران اوکراین به مهم‌ترین منبع اطلاعات و ضداطلاعات دو طرف جنگ تبدیل شده است.

این اپلیکیشن ارتباطی می‌گوید جلوی فعالیت شبکه آر.تی روسیه را در این پلتفرم گرفته است.

یک سخنگوی تلگرام روز جمعه تایید کرد که کانال‌های شبکه آر.تی را مسدود کرده است. مشخص نیست که دیگر رسانه‌های وابسته به دولت روسیه مانند اسپوتنیک نیز به این سرنوشت دچار شده‌اند یا نه.

شبکه آر.تی پیش از این، و در پی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شبکه‌های حامی دولت روسیه، از سوی فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و تیک‌تاک مسدود شده بود.

براساس گزارش‌ها مقام‌های اتحادیه اروپا هشدار داده بودند که روسیه از تلگرام به عنوان ابزار پروپاگاندا استفاده می‌کند.

شبکه اجتماعی تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسط دو برادر روس به نام‌های نیکلای و پاول دوروف بنیان‌گذاری شد. این دو برادر بعدها از روسیه گریختند.

تلگرام به مهم‌ترین رسانه برای تبادل اطلاعات و ضد اطلاعات در جنگ اوکراین تبدیل شده است.

تظاهرات در حمایت از اوکراین در کشورهای مختلف جهان ادامه دارد

تظاهرات در حمایت از اوکراین و رئیس جمهوری این کشور در شهرهای بزرگ جهان ادامه دارد.

هزاران نفر در تظاهرات روز جمعه در تفلیس، پایتخت گرجستان و جمهوری چک به خیابان‌ها رفته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی با ویدیو کنفرانس برای هوادارانش سخنرانی کرده است.

او در عین حال با تظاهرکنندگان ضد جنگ در فرانکفورت، ویلنیوس، لیون و براتیسلاوا صحبت کرده است.

در لیسبون، لوکرن، لندن، سئول، جاکارتا و لاپاز نیز تظاهرات انجام شده است.

تظاهرکنندگان در فرانکفورت به حمایت از اوکراین به خیابان آمدند.

مردم آمریکا از قطع واردات نفت روسیه حمایت می‌کنند

یک نظرسنجی تازه منتشر شده نشان می‌دهد اکثریت قاطع مردم آمریکا از هر دو حزب آمریکا حامی قطع واردات نفت از روسیه هستند.

در حال حاضر آمریکا روزانه بیش از۵۰۰ میلیون بشکه نفت از روسیه وارد می‌کند که ۱۰٪ از کل واردات نفت این کشور است.

بر اساس این نظرسنجی که از سوی رویترز/ ایپسس انجام شده ۸۰٪ از شرکت کنندگان از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه از قطع واردات نفت از روسیه حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی به صورت آن‌لاین در دو روز گذشته انجام شده و نشان می‌دهد 74% از آمریکایی‌ها معتقدند آمریکا و ناتو باید برای حمایت از مردم اوکراین بر فراز این کشور منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

دولت جو بایدن احتمال اتخاذ چنین سیاستی را رد کرده و هشدار داده که این کار ممکن است به یک جنگ گسترده و تمام عیار بیانجامد.

اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی درعین حال با اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین و حمله هوایی برای حمایت از این کشور مخالفت کرده‌اند.

ده درصد از کل نفت وارداتی آمریکا از روسیه می‌آید.

پلیس ایتالیا دو کشتی تفریحی اولیگارش‌های روس را توقیف کرد

پلیس ایتالیا کشتی‌های تفریحی متعلق به دو الیگارش روسیه را توقیف کرده است.

روز جمعه در پی آغاز تحریم‌های اتحادیه اروپا افسران پلیس ایتالیا یک کشتی تفریحی ۲۷ میلیون دلاری متعلق به الکسی مرداشف، از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین و ثروتمندترین مرد روسیه را در بندر ایمپریا توقیف کرده است.

کشتی تفریحی دیگر متعلق گنادی تیمشنکو یک الیگارش دیگر روسیه است که با رئیس جمهوری روسیه روابط نزدیکی دارد.

این کشتی هم در همین بندر توقیف شده است.

ثروت آقای مرداشوف که ۲۹ بیلیون دلار تخمین زده می‌شود از راه صنعت تولید فولاد روسیه کسب شده و دارایی‌های آقای تیمشنکو که ۱۷ بیلیون دلار تخمین زده می‌شود با تجارت نفت جمع شده است.

این دو الیگارش در میان ۶۸۰ شخص حقیقی و ۵۳ نهادی هستند که روز دوشنبه توسط اتحادیه اروپا تحریم شدند.

الکسی مرداشوف ثروتمند‌ترین مرد روسیه است.

مشاور زلنسکی: 'ارتش روسیه را در گور خواهیم کرد'

یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در حساب فیس‌بوکی خود نوشته است: موفقیت ارتش این کشور از روی تصادف و شانس نبوده است. آلکسی آرستویچ نوشته است موفقیت ما تکرار شونده است و وعده داده است که مقاومت نیروهای مسلح اوکراین و مردم این کشور 'ماشین جنگی روسیه را متوقف خواهد کرد.'

به گفته این مقام اوکراینی 'ارتش روسیه قدرتمند نیست، بزرگ است'.

به گفته مشاور رئیس جمهوری اوکراین مقام‌های دفاعی کشورهای خارجی از عملکرد ارتش اوکراین و مدیریت جنگ از سوی آن شگفت زده شده‌اند.

به نوشته بی بی سی، آرستویچ نوشته است 'چهار پنجم ارتش روسیه اینجاست اما ما آنها را در گور خواهیم کرد.'

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۸
پیمان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
54
3
رفیق بد جوری مبتلای زلنسکی شدی نگرانی ... نگرانتم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
شما گرفتار پوتین جنایتکار نشو
غصه رفیقت را نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
صدام اعدام شد،
قذافی به دست مردم کشته شد،
هیتلر خودکشی کرد،
عاقبت پوتین را پیش بینی کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
کمونیست مرده و امروز شاهد مرگ سرمایه داری هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کمونیسم کافر
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
3
59
مرگ بر پوتین و مزدوران روسیاهش در هر جای این کره خاکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه مرگ بر اسراییل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
سرمایه داری داره فرومیپاشه شما کجای کاری عزیزم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
این رهام قلابی ست بیچاره خودشو به در و دیوار زده بگه منم کسی شدم واسه خودم . آخه به جز این دو جمله حرفی هم داری و داشتی جدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
ظاهراً توده ای ها و طرفداران دیکتاتوری در این سایت به غرب بد و بی راه می گویند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
هیچ دین و آیین الهی تجاوز نظامی به کشور همسایه، بمباران، آواره کردن و کشتن زن و کودک بی گناه را با انگیزه کشور گشایی تائید نمی کند.
پوتین یک کمونیست بی دین است. از یک کافر خدانشناس مستکبر، نمی شود انتظار رفتار انسانی داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
هیچ دین و آیینی حمله و تجاوز آمریکا و اروپا رو به کشورهایی نظیر عراق افغانستان یمن سوریه سودان لیبی ویتنام تأیید نمیکنه .
غربی ها به سردستگی آمریکا کافر که نه خود شیطانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
ظاهراً یکسری غرب پرست از آمریکا و اروپای ها طرفداری میکنن بدون اینکه بدونن طفل معصوم ها که دیگه غربی ها به ته خط رسیدن و احتمالا بینشون چند دستگی ایجاد بشه تا چند وقت دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
1
45
لعنت برپوتین وارتش روسیه جنایتکار که به کشوری آزاد ومستقل وملتی بیگناه ومظلوم حمله کرده اند.انشالله خداوند متجاوزان واشغالگران روسی را به درک واصل کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
2
43
به پایان عصر پوتین و تفکرات پوتینیسمی نزدیک می شویم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
بشین و مرگ سرمایه داری رو ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
به پایان سرمایه داری نزدیک میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
1
30
صدام جنایتکار ... هم با همین توجیهات پوتین به کشور ما حمله کرد
اگر کا ر پوتین خون ریز،درسته اونوقت شما طرفداران پوتین کمونیست میشوید صد البته طرفدار صدام

میگه نه علت حمله صدام رابخوان
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
32
5
اینکه پوتین حق نداشت به روسیه حمله بکند که شکی نیست ولی چرا آفتاب جان شما وبهار نیوز فقط علیه پوتین مینویسید کاش اندازه یک دهم این مطالب به لشکر کشی غرب علیه مسلمین هم مینوشتید نکنه شما........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
و نيز كشتار ميليوني مسلمانان ايغور چين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
تو چرا سنگ پوتین را به سینه می زنی؟
چی به تو می رسه؟
فراموش نکن که فقط بلاروس، سوریه، اریتره و کره شمالی در سازمان ملل از روسیه حمایت کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
1
29
مرگ بر متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
بگو مرگ بر آمریکا بگو بلندم بگو که متجاوز تر از این شیاطین در طول تاریخ نداشتیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
22
1
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر فرانسه مرگ بر اسراییل
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
1
16
رهبرانی مانند پوتین حقیقتا اهمیتی به رنج انسان‌ها نمی‌دهند؛ از نظر او میلیون‌ها تن بروند و بمیرند؛ میلیون‌ها تن آواره شوند، اما بر خلاف او، مردم روسیه اهمیت خواهند داد و تنها تکیه‌گاه امید، مردم روسیه هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
0
19
رویداد کنونی، تنها جنگ یک نفر است؛ این نبرد مردم روسیه نیست و آن‌ها این جنگ را نمی‌خواهند. این جنگ یک رویداد تاریخی نادر است؛ جنگ یک‌نفره فردی که چند پیچ و مهره‌ مغزش شل شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
2
28
فیلم تجاوز به زن اوکراینی توسط سرباز روس در اینترنت منتشر شده است, بنده تا دیروز طرفدار روسیه بودم ولی الان حالم از روسیه به هم خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
این فقط یک ادعاست و فیلمی ازش موجود نیست ولی اسناد تجاوز سربازان آمریکایی به زنان عراقی افغان ویتنام و ژاپن کاملا مستند است و حتی خیلی از این سربازان در آمریکا محکوم و به زندان رفته آمد ، الان حالت چطوره دوست عزیز ؟ دوست دارم بگی حست نسبت به آمریکا چیه الان ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین