کد خبر: ۷۵۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۹

یک روز پس از احضار سفیر ایران در لندن صورت گرفت

آفتاب‌‌نیوز : به دنبال آن اتوشیلی وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با نشریه اشپیگل با اشاره به روی کارآمدن یک رئیس جمهور بنیادگرا در جمهوری اسلامی ایران مدعی شد: ما شاهد دورنمای نگران کننده ای برای آینده خواهیم بود. وی با اشاره به همکاری های نزدیک ایران و عراق و انتخاب یک رئیس جمهور اصولگرا در ایران افزود: این وقایع همگی نگرانی ما را بیش از پیش برانگیخته کرده و دورنمای نگران کننده و نامطمئنی برجای می گذارد.
حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اظهارات اتوشیلی آن را مسخره خوانده و به وزیر امور خارجه آلمان پیشنهاد کرد: خود را از نفوذ محافل صهیونیستی خارج کند.
آصفی در عین حال افزود: این قبیل اتهامات بی اساس به رئیس جمهور منتخب، توهین به آرای ملت است. وزیر کشور آلمان به قواعد دموکراسی احترام بگذارد و در اظهارنظرها پخته تر عمل کند. در واکنش به این اظهارات راینر لینگتال سخنگوی وزیر کشور آلمان با لحن تندی که به نقل از خبرگزاری ها در مقایسه با سیاست وزارت خارجه آلمان غیرعادی به شمار می آید برخورد ایران را وقیحانه خواند.
تنش در روابط تهران – برلین یک روز پس از آن صورت گرفت که سفیر ایران در انگلستان به وزارت امور خارجه این کشور احضار شد تا مراتب اعتراض دولت بریتانیا را در خصوص اظهارات خطیب نماز جمعه تهران درباره مشارکت انگلیس در وقایع تروریستی 7 ژوئیه لندن به دولت ایران انتقال دهد.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۴/۰۴/۳۰
0
0
سلام
بايد اعتراف كرد كه موضعگيري آقاي آصفي فراتر از پاسخ به وزير كشور آلمان بوده و ايشان كمي احساساتي شده اند. البته شايد جناب آصفي متاثر از پيام سوم تير به اشتباه تصور كره اند كه اصولگرايي يعني اتخاذ مواضع تند و همه عالم را بر عليه خود شوراندن. طي چند روز اخير اين دومين باري است كه ايشان تحت تاثير احساسات براي كشور مشكل آفريني ميكند. قبل از اين كشورهاي عربي اظهارات ايشان را مورد انتقاد قرار داده بودند.
در پاسخ به اظهارات وزير آلماني حداكثر بايدبه دعوت نامبرده به هشياري و پرهيز از القاءات رسانه هاي امريكايي و صهيونيستي اكتفا ميشد. چرا كه طرف آلماني نيز بطور غير مستقيم آقاي احمدي نژاد را مورد اتهام قرار داه بود.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۸۴/۰۴/۳۰
0
0
با سلام
ما محكوم شده ايم كه روزي تاوان تند روي آقاي عبدي و ميردامادي و ساير دوستانشان را در تصرف سفارت آمريكا بدهيم و امروز نردبان آقاي آصفي شويم تا ايشان سمت شان را حفظ كنند و يا به مقام بالاتري ارتقا يابند.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۴/۰۴/۳۱
0
0
افا ي اصفي بهتر از هر كسي ميدا ند كه كشور بيش از هر زما ن در همه زمينها بشد ت به كشور هاي اروپا وابسته اهسته حركت كنيد تا شايد در كا بينه جديد پستي به شما داده شود ......
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۸۴/۰۵/۰۱
0
0
طبيعي است كه آقاي آصفي در اضهار نظرها از سياستهاي رييس جمهور جديد تبعيت كند.به نظر من بجاي ايراد گرفتن از آقاي آصفي بايد به جوابيه آقاي احمدي نژاد به پيام تبريك آلماني ها توجه كرد. بهتر بود در پاسخ به پيام تبريك ٫ ايشان به موارد اختلاف با آن دولت نميپرداخت. ايشان در مقام رياست جمهور حداقل چهار سال فرصت دارند تا سياستي بر خلاف سياست تنش زدايي دولت خاتمي در پيش بگيرند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین