کد خبر: ۷۵۸۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

سفر هیئتی از تاجران مراکشی به تل‌آویو

منابع خبری عبری زبان از سفر هیئتی از تاجران مراکشی به تل‌آویو طی اواسط ماه جاری میلادی و امضای توافقنامه‌های اقتصادی با رژیم صهیونیستی خبر دادند.
سفر هیئتی از تاجران مراکشی به تل‌آویو
آفتاب‌‌نیوز :

که یک هیئت متشکل از تاجران مراکشی در پایان هفته دوم مارس به منظور امضای توافق‌نامه‌های اقتصادی به تل‌آویو سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وبسایت عبری زبان "I۲۴" به نقل از منابع خود در این باره گزارش داد که این سفر ۱۳ مارس آغاز می‌شود و سه روز ادامه خواهد داشت.

این منبع گفت که این هیئت با هواپیمای متعلق به خطوط هوایی مراکش راهی اراضی اشغالی می‌شود و این پرواز آغاز پروازهای مستقیم میان تل‌آویو و کازابلانکا (دار البیضاء) خواهد بود.

منبع مذکور همچنین با اعلام اینکه هیئت مراکشی مذکور وابسته به اتحادیه عمومی شرکت‌های مراکشی به ریاست "شکیب لعلج"، است، گزارش داد که اعضای آن در جریان سفر به تل‌آویو توافقنامه‌های را امضا خواهند کرد که مشارکت‌های دوجانبه میان دو طرف را در زمینه اقتصادی تقویت می‌کند.

مراکش که سال ۲۰۰۰ در پی آغاز انتفاضه دوم فلسطین روابط خود را با رژیم صهیونیستی متوقف کرده بود، دهم دسامبر ۲۰۲۰ توافقنامه‌ای را برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با این رژیم به امضا رساند و پس از امارات، بحرین، مصر، اردن و سودان، ششمین کشور عربی بود که روابط خود را با تل‌آویو به حالت عادی بازگرداند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین