کد خبر: ۷۵۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۲
تنش در مجلس؛

قرائت تحقیق و تفحص از قوه قضاییه و آبستراکسیون نمایندگان

استیضاح وزیر بازرگانی از دستور خارج شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه همراه با اعتراض و آبستراکسیون جمعی از نمایندگان قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، در حالی که در جلسه علنی امروز ‌(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، بنا شد گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه قرائت شود،‌ تعدادی از نمایندگان این اقدام را به دلیل طی نشدن مراحل قانونی، غیرقانونی خواندند.

در جلسه صبح امروز مجلس، در حالی که حدادعادل، رییس مجلس اعلام کرد که قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته، اسماعیل جبارزاده عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات خطاب به حدادعادل تاکید کرد که این اقدام غیرقانونی است چرا که گزارش در کمیسیون خوانده و قرائت نشده است.

سپس محمد تقی محصل همدانی، رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز، تاکید کرد که این گزارش روند قانونی را طی نکرده و بنابراین نباید در صحن قرائت شود.

در این میان، عماد افروغ عضو کمیسیون فرهنگی و اسماعیل گرامی‌مقدم عضو کمیسیون صنایع و معادن نیز با معترضان همراهی کردند.

در حالی‌که جمعی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مانند جبارزاده و گرامی‌مقدم به همراه عماد افروغ و جمعی دیگر از نمایندگان به شدت نسبت به قرائت این گزارش در جلسه علنی امروز معترض بودند و با اعتراضات آنها، لحظاتی جلسه علنی متشنج و ناآرام شده بود، حدادعادل با ارائه توضیحاتی تاکید کرد که قرائت این گزارش را برای حفظ جایگاه و اعتبار مجلس ضروری است و گفت: «چه اشکالی دارد که گزارش قرائت شود».

اصرار رییس مجلس بر قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه باعث شد تعداد زیادی از نمایندگان معترض، جلسه علنی را ترک کنند.

در حال حاضر گزارش هيئت تحقيق و تفحص از قوه‌ قضائيه توسط محمد دهقان نايب رئيس كميسيون حقوقی و قضايی مجلس در حال قرائت در صحن علنی است.

گفتنی است، امروز قرار بود دستور کار جلسه علنی استیضاح وزیر بازرگانی دولت نهم باشد که از دستور کار خارج شد و قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضاییه که از ابتدای هفته به عنوان دستور کار روز چهارشنبه اعلام نشده بود، امروز به صورت دست‌نویس در دستور قرار گرفت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین