کد خبر: ۷۵۸۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
دومینیک راب:

ممکن است جنگ روسیه چند ماه یا چند سال طول بکشد

معاون نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه جنگ روسیه علیه اوکراین ممکن است چند ماه یا چند سال به طول انجامد، گفت مقام‌های ارتش پوتین در اوکراین در صورت پیروی از دستورات "غیرقانونی" رئیس‌جمهوری روسیه بابت ارتکاب "جرایم جنگی به او در زندان ملحق خواهند شد."
ممکن است جنگ روسیه چند ماه یا چند سال طول بکشد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه دیلی میل، «دومینیک راب» معاون نخست وزیر انگلیس همچنین هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است چندین ماه یا چندین سال به طول بینجامد و افزود: تحریم‌های اقتصادی باعث اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شده و او را مجبور می‌کند تا از تاکتیک‌های وحشیانه بیشتری برای دستیابی به نتیجه‌ای سریع استفاده کند.

انگلیس قبلا و با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر استفاده دولت مسکو از تسلیحات "غیرقانونی" مانند بمب‌های خوشه‌ای و احتمالا بمب خلاء اعلام کرده که پوتین که با پیگرد "جنایات جنگی" مواجه می‌شود.

راب همچنین گفت: نیروهای اوکراینی عملکرد قاطعانه‌تری از آنچه پوتین انتظار داشت، نشان داده‌اند و آن دسته از فرماندهان نظامی روس نیز در صورت انجام دستورات رئیس جمهوری کشورشان، می‌توانند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند. به نظرم هیچ شکی نیست که ماموریت ما با متحدانمان تضمین شکست پوتین در اوکراین است و این هم زمان می‌برد.

وی افزود: اگر مساله چندین سال نباشد، حتما چندین ماه به طول می‌انجامد و بعد از آن ما باید استقامت استراتژیک خود را نشان دهیم چون مساله ظرف چند روز حل نمی‌شود. تمامی فرماندهان ارتش روسیه در اوکراین و تمامی افراد و نزدیکان پوتین در کرملین باید بدانند که در صورت پیروی از دستورات او باید پاسخگو باشند.

معاون نخست وزیر انگلیس بار دیگر اجرای منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرده و گفت: این مساله به افزایش تنش منجر می‌شود و به اقدامات پوتین درباره اوکراین دامن می‌زند. ما به دنبال وارد کردن خود به یک درگیری مستقیم نظامی با پوتین نیستیم چون این مساله به افزایش تنش منجر خواهد شد. پوتین می‌خواهد بگوید که در واقع اوست که با غرب درگیر است، اما اینطور نیست.

دومینیک راب همچنین منطقه پرواز ممنوع را بسیار دشوار و چالش برانگیز دانست و ادامه داد: هرکاری برای حمایت از اوکراینی‌ها انجام می‌دهیم.

در این میان، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یک طرح شش بندی را برای "شکست" پوتین ترسیم کرده و خواستار ایجاد یک ائتلاف کمک رسان بین المللی برای اوکراین، تقویت دفاع شخصی ارتش کی‌یف، افزایش تحریم‌ها بر مسکو، تمرکز تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش بحران و کمپین سریع برای تقویت امنیت و انعطاف پذیری در سراسر منطقه اروپا-آتلانتیک شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین