کد خبر: ۷۵۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۱

باهنر بازهم به داد دولت رسید

افروغ: نادران قسم خورده بود استیضاح کند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس سیاسی: محمدرضا باهنر که از او به عنوان یکی از مهمترین حامیان دولت در مجلس نام برده می‌شود امروز (چهارشنبه) از میانه راه ریاست جلسه علنی را به عهده گرفت، و در روزی که قرار بود مطابق اعلام رسمی هیات رییسه میرکاظمی وزیر بازرگانی دولت نهم استیضاح شود، با قرائت متن نامه 124 تن از نمایندگان مجلس، که خواستار انصراف همکاران امضاء کننده استیضاح شده بودند، علیرغم خلاف آیین نامه بودن قرائت چنین نامه‌ای، وزیر بازرگانی و البته کلیت کابینه را از اینکه دوباره در معرض رای اعتماد نمایندگان ملت قرار بگیرند رهاند.

باهنر در جلسه امروز گفت که ما همه‌ی تلاش خود را می‌‌كنيم كه استيضاح بازرگانی انجام نشود. وی در توضيح تذكر كلهر كه نسبت به عدم طرح بحث استيضاح اعتراض كرد، گفت: «موضوع استيضاح وزير بازرگانی كه تقريبا موضوع 10 الی 15 روز پايانی مجلس بوده است زير و بم‌های زيادی داشت و من پيش از اين مطرح كرده بودم كه اگر نمايندگانی كه خواستار استيضاح بودند مجددا اين درخواست خود را تقديم هيات رييسه كنند بلافاصله اعلام وصول می‌‌كنيم كه البته در جلسات گذشته چنين شد و ما وسط جلسه طرح استيضاح را اعلام وصول كرديم».

نايب رييس مجلس شورای اسلامی، گفت: «امروز تا ساعت 9 صبح من و آقای ابوترابی در خدمت 12 الی 13 نفر از استيضاح‌كنندگان بوديم و با آنها تك‌تك بحث كرديم. برداشت ما اين بود كه نمايندگان مشروط به اين‌كه امضای كسانی كه خواستار استيضاح بودند به زير 10 نفر برسد اين افراد راضی به خارج شدن استيضاح از دستور هستند».

باهنر با اشاره به نامه‌ای كه روز گذشته تعدادی از نمايندگان به همكاران خود نوشته و از آنها خواسته بودند بحث استيضاح وزير بازرگانی را منتفی كنند، ادامه داد:« بيش از 100 نفر از نمايندگان روز گذشته طی نامه‌ای ضمن تاكيد بر حق استيضاح‌كنندگان و نارسايي‌های در وزارت بازرگانی اما به دليل وضعيت خاص مجلس و مشكلات موجود درخواست كردند استيضاح از دستور كار خارج شود.»

افروغ: نادران قسم خورده بود استیضاح کند
در همین شرایط عماد افروغ نماینده مردم تهران در مجلس هفتم در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع استيضاح وزير بازرگانی گفت: «از اين‌كه شنيدم آقای نادران امضای خود را پس گرفته، شگفت زده شدم؛ چراكه ايشان از طراحان طرح استيضاح بود و در اين راه قسم خورده بود، ولی جزء اولين نفراتی بود كه امضايش را پس گرفت.»

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين مطلب، افزود: «پس از موضوع و روندی كه طی شد ما نامه‌ای را با امضای 13 نفر تهيه كرديم، مبنی بر اين‌كه بر استيضاح اصرار داريم؛ البته اين بدان معنا نبود كه فقط اين 13 نفر اصرار دارند، بلكه برای اطمينان بيشتر بخشيدن به اين استيضاح بود».

وی گفت: «عده‌ای به سراغ استيضاح كنندگان مي‌رفتند و به آنها مي‌گفتند كه ديگران امضای خود را پس گرفتند، تو هم آن را پس بگير، اما ما متوجه شديم كه شايد از ميان 25 تن حدود 3 الی 4 نفر امضای خود را پس گرفتند».

عضو اصولگرای مجلس افزود: «همانطور كه آقای باهنر گفتند، ما وظيفه داريم كه به انحای مختلف قانونی جلوی استيضاح را بگيريم، ولی ظاهرا بايد تفسير موثقی از قانون صورت گرفته باشد و از نظر ايشان استفاده از روش‌های غيرقانونی مثل شايعه و لابی ناموجه كه از ديشب آغاز شده، قانونی است».

کلهر: اسامی کسانی که امضای خود را پس گرفته‌اند اعلام کنید
در عین حال كلهر يكی ديگر از امضا كنندگان طرح استيضاح وزير بازرگانی گفت: «گفته مي‌شود 16 نفر امضای خود را پس گرفته‌اند، از هيات رييسه بخواهيد اسامی و امضای آن 16 نفر را اعلام كند».

گفتنی است در نامه 124 نماينده خطاب به طراحان استيضاح وزير بازرگانی آمده بود :

همكاران محترم تقاضاكنندگان استيضاح وزير بازرگانی
با سلام و اهدای تحيات

ما نمايندگان همكار شما ضمن اذعان به حق قانونی استيضاح وزير بازرگانی و با ابراز تاسف از عدم اجرا و يا قوانين مورد اشاره در متن استيضاح و با وقوف به حسن نيت شما همكاران در پيگيری انتظارات درباره‌ نابسامانی قيمت‌ها، اذعان می‌‌داريم از آنجا كه در آستانه‌ پايان دوره‌ هفتم مجلس هستيم و اكثريت شما عزيزان در مجلس هشتم حضور داريد و فرصت پيگيری موارد مذكور در صورت عدم اصلاح امور وجود دارد و با عنايت به اين‌كه دو وزارتخانه‌ مهم امور اقتصاد و دارايي و كشور فاقد وزير می‌‌باشد و تغيير وزير بازرگانی ممكن است شرايط دولت را متزلزل نشان دهد از شما می‌‌خواهيم تقاضای همكاران خود در مجلس را بپذيريد و از پيگيری استيضاح در حال حاضر منصرف شويد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۱
0
0
اينكه دولت مثل آب خوردن وزير عوض ميكند و ملاحظه هيچ چيز را نميكند چرا بايد مجلسيان ملاحظه دولت را بكنند.
خبر بركناري آقاي پورمحمدي از سوي دولت بين انتخابات مرحله اول ودوم مجلس انجام گرفت. حال اگر نمايندگان قصد استيضاح آقاي پور محمدي را داشتند مجلسي ها مي گفتند نبايد در اين شرايط وزير استيضاح شود ولي دولت اصلا به اينجور مسائل توجه ندارد . انوقت چرا مجلس بايد كاسه داغتر از آش شود؟!!! دولت با همه قوا و به كمك آقاي باهنر كاري كردند كه استيضاح اقايفرشيدي راي نياورد بعد دولت دو سه ماه بعد ايشان را بركنار ميكند. پناه برخدا از اين همه انفعال
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۱
0
0
به به و آفرين به اين وكلاي مردم.
خلايق ...
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۱
0
0
به به !! خيلي ممنونم
نمايندگي عالي متداوم باد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۹
0
0
باهنر به داد دولت نرسيده است دولت را تضعيف كرده . اين وزير ابدا به درد اين وزارتخانه نميخورد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین