کد خبر: ۷۵۸۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

مخالفت تونی راداکین برای شرکت در جنگ اوکراین

فرمانده نیروی دریایی ارتش انگلیس ضمن انتقاد از اظهارات پوتین در مورد آغاز جنگ هسته‌ای، با انتقال داوطلبان برای شرکت در جنگ در کنار ارتش اوکراین مخالفت کرد.
مخالفت تونی راداکین برای شرکت در جنگ اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

«تونی راداکین» فرمانده نیروی دریایی ارتش انگلیس پیشنهاد انتقال داوطلبان از کشورش برای شرکت در جنگ اوکراین را رد کرده است.

راداکین در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی از پیشنهاد لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس برای اجازه دادن به داوطلبان برای رفتن به اوکراین انتقاد کرد و گفت که ارائه چنین پیشنهادی برای غیرنظامیان انگلیس «غیرقانونی» است.

وی همچنین از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد آغاز جنگ هسته‌ای انتقاد کرد و به انگلیسی‌ها اطمینان داد که ارتش برای هر گونه حمله‌ای آماده است.

این افسر ارشد نیروی دریایی سلطنتی انگلیس تأکید کرد که باید احتیاط، آرام و مسئولیت پذیر بود و در مواجهه با چنین تهدیداتی بی پروا عمل نکرد.

وی با اشاره به اینکه «آخرین چیزی که ما می‌خواهیم جنگ بین ناتو و روسیه است»، افزود: اوکراینی‌ها با وضعیت وحشتناکی روبرو هستند.

وی ادامه داد: «انگلیس بخشی از بزرگترین اتحاد نظامی جهان یعنی ناتو است و دارای یک بازدارنده هسته ای است. ما آماده ایم... و به توانایی خود برای مقابله با پوتین بسیار مطمئن خواهیم بود».

تونی راداکین گفت: روسیه کشته شدن نزدیک به ۵۰۰ سرباز در یک هفته را تأیید کرد و این بیشتر از تلفات انگلیس در ۲۰ سال گذشته در افغانستان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین