کد خبر: ۷۵۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۱
با بازی منچستریونایتد و چلسی

‌فینال دیرهنگام لیگ قهرمانان در هوای توفانی برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امشب فینال لیگ قهرمانان اروپا انجام خواهد شد و دو تیم منچستریونایتد و چلسی، در ساعات پایانی شب و در هوای توفانی به مصاف هم خواهند رفت.

این مسابقه در پنجاهمین سالگرد سقوط هواپیمای بازیکنان منچستر در شهر مونیخ برگزار می‌شود. در آن سانحه هشت بازیکن یونایتد و پانزده نفر دیگر جان باختند.

هم‌چنین، منچستریونایتد ده روز پیش توانست برای دومین سال پیاپی به قهرمانی لیگ برتر انگلیس دست یابد. نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده آن‌ها همین تیم چلسی بود که سرانجام با دو امتیاز اختلاف، دوم شد.

این بازی که در ورزشگاه لوژنیکی مسکو انجام می‌شود، از دو جهت تاریخی است. اول این که این مسابقه، اولین فینال تمام انگلیسی در تاریخ این جام است. دوم هم این که بازی در ساعت ده و چهل و پنج دقیقه شب به وقت محلی برگزار می‌شود که دیرهنگام‌ترین فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. اگر بازی به ضربات پنالتی بکشد، تا ساعت یک و نیم بامداد ادامه خواهد یافت.

این ساعت مشکلات بسیاری را برای بازیکنان به وجود آورده است. «فرانک لمپارد»، هافبک چلسی می‌گوید: «تنها دو روز است که به مسکو آمده‌ایم و به شرایط عادت نکرده‌ایم. البته ساعت بدنمان باید بتواند از عهده این کار برآید.»

منچستر یونایتد هم بیش از نیم قرن است که در رقابت‌های اروپایی حضور دارد ولی تا حالا نشده در این وقت شب به میدان برود. «ریو فردیناند» مدافع یونایتد می‌گوید: «حتی اگر می‌گفتند ساعت 4 صبح بازی دارید هم برایم مهم نبود. این موضوعی نیست که بخواهیم راجع به آن فکر کنیم، باید به نحوی با آن کنار بیاییم.»

یونایتد در این بازی به دنبال سومین قهرمانی خود در اروپاست. آن‌ها در سال 1968 با پیروزی مقابل بنفیکا قهرمان شدند و در فینال تاریخی سال 1999 در ورزشگاه نوکمپ، با دو گل لحظات پایانی توانستند شکست مقابل بایرن مونیخ را به پیروزی تبدیل کنند.

چلسی تاکنون در فینال‌ لیگ قهرمانان حضور نیافته است.

جالب آن که آب و هوای انگلیسی بر شهر مسکو حکم‌فرما خواهد بود. پیش‌بینی شده که در زمان انجام بازی باران بیاید و هوا توفانی باشد. جالب آن که ورزشگاه لوژنیکی همان جایی است که تیم ملی انگلیس، چند ماه قبل در آن بازی کرد و به روسیه باخت. همان مسابقه بود که باعث شد انگلیس نتواند به جام ملت‌های اروپا راه یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین