کد خبر: ۷۵۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۴
احمدی مقدم:

میلیاردها تومان از بیت‌المال سرقت می‌شود، ولی ما دنبال قالپاق‌دزد هستیم!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که امسال در بعد پیشگیری اجتماعی، افزایش گشت‌های محله محور و ایستگاه‌های پلیس در دستورکار ناجا قرار دارد، تاکید کرد: «تا پایان سال، جرایم خرد به موازات جرایم عمده که در سال گذشته کاهش داشته‌اند، کنترل خواهد شد».

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش بررسی ابعاد روانشناختی و جامعه‌شناختی طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی افزود: «با شروع طرح ارتقای امنیت اجتماعی، شاهد کاهش وسیع جرایم خشن، سرقت مسلحانه، قتل، گروگانگیری، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف بودیم و از همه مهم‌تر، احساس امنیت در جامعه ارتقا یافت. همچنین تقاضای مردم در استقرار این طرح‌ها نشانه حس اطمینان از اجرای آن‌هاست».

وی با بیان این‌که با اجرای طرح امنیت اجتماعی با کاهش 30 درصدی وقوع جرایم خشن روبرو شده‌ایم، اظهار کرد: «البته در دو سال گذشته، طرح این ایده، موجب افزایش شاخص‌های امنیتی در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، فارس، تهران و خوزستان شد که در مجموع دو سال اجرای این طرح، بین 30 تا 50 درصد کاهش این جرایم را در این استان‌ها شاهد بودیم».

سردار احمدی مقدم با بیان این‌که در سال جدید استمرار طرح‌های امنیتی، اجتماعی و اخلاقی از محورهای اصلی برنامه‌های ناجا محسوب می‌شود، تصریح کرد: «موضوع پیشگیری از جرایم، به طور جدی در دستورکار پلیس قرار دارد».

وی افزود: «در بخش پیشگیری، باید بستری برای سخت و پرهزینه شدن وقوع جرم فراهم شود، بنابراین هدف‌گیری ناجا در پایان سال از اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی، کاهش بسیار شدید جرایم خشن و بهبود احساس امنیت در جامعه است».

فرمانده ناجا ادامه داد: «در بعد انضباط اجتماعی، باید در سال جاری، شاهد ارتقای قانون‌گرایی، بهبود رانندگی، کاهش تصادفات و تلفات انسانی، استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و سایر موارد باشیم».

به گزارش ایسنا، سردار احمدی مقدم با بیان این‌که فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید است، اظهار کرد: «در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی، چنانچه نظام مالی و اقتصادی کشور مکانیزه و شبکه‌ای بود، امکان سوءاستفاده‌های کلان وجود نداشت. این در حالیست که در شرایط فعلی، میلیاردها تومان از جیب بیت‌المال سرقت می‌شود، در حالی که ما در خیابان به دنبال قالپاق‌دزد هستیم»!

وی با بیان این‌که استفاده از امکانات مجازی می‌تواند، در ارتقای امنیت به میزان قابل توجهی مفید باشد، خاطرنشان کرد: «از این رو باید به سرعت در این مسیر حرکت کنیم، اما استفاده از آن، نیازمند شناخت لازم و جلوگیری از مضرات آن است، البته باید تهدیدات را شناخته و در جهت کنترل برآییم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین