کد خبر: ۷۵۸۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

وزیرخارجه آمریکا: از هر وجب از خاک ناتو دفاع می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفرش به سه کشور حوزه بالتیک که با ادامه تهاجم روسیه به اوکراین، به شدت در خطر هستند، به لیتوانی رفت و گفت که آمریکا و ناتو از این کشور حمایت خواهد کرد.
وزیرخارجه آمریکا: از هر وجب از خاک ناتو دفاع می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

 لتونی، لیتوانی و استونی از جمهوری‌های شوروی سابق و همگی عضو ناتو هستند و بلینکن قصد دارد در صورت گسترش عملیات نظامی روسیه، امنیت آن‌ها را تضمین کند.

به نوشته روزنامه گاردین، بلینکن گفت: «دفاع مشترک خود را تقویت می‌کنیم تا ما و متحدانمان آماده باشیم.»

او گفت: «ما از هر وجب از خاک ناتو در صورت حمله به آن دفاع خواهیم کرد. هیچ کس نباید به آمادگی ما شک کند، هیچ کس نباید در تصمیم ما شک کند.»

رئیس جمهور لیتوانی، گیتاناس ناوسدا، به بلینکن گفت: «متاسفانه، بدتر شدن وضعیت امنیتی در منطقه بالتیک برای همه ما و در سراسر جهان نگران‌کننده است. تجاوز بی پروای روسیه به اوکراین بار دیگر ثابت می‌کند که این یک تهدید بلندمدت برای امنیت اروپا و امنیت اتحاد ما است.»

ناوسدا گفت که سیاست بازدارندگی دیگر کافی نیست و اکنون به «دفاع رو به جلو» نیاز است. او پیش‌بینی کرد که اگر جلوی روسیه گرفته نشود، پوتین تنها به اوکراین اکتفا نخواهد کرد.

ناوسدا گفت: «وظیفه جمعی ما به عنوان یک ملت این است که به همه اوکراینی‌ها با تمام ابزار‌های موجود کمک کنیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد که لتونی، لیتوانی و استونی از اعضای ناتو هستند و این اطمینان را داد که اگر روسیه عملیات نظامی خود را افزایش بدهد، امنیت این کشور‌ها را تامین می‌کنیم.

بلینکن با تاکید بر اینکه تعهد آمریکا نسبت به پیمان دفاعی متقابل ناتو "مقدس" است، عنوان داشت: ما دفاع مشترک خود را تقویت می‌کنیم و به همراه متحدانمان آماده هستیم.

رئیس جمهوری لیتوانی عنوان داشت: این وظیفه دسته جمعی ما است تا به عنوان یک کشور به تمامی اوکراینی‌ها با "تمام ابزار" و "تجهیزات" کمک کنیم. وقتی که می‌گویم "تمام ابزار" یعنی "همه چیز" تا بدین ترتیب از بروز جنگ جهانی سوم جلوگیری کنیم. انتخاب دست ما است.

بلینکن همچنین خبر داد که طی روز‌های آینده ۴۰۰ نیرو از آمریکا به لیتوانی خواهند رسید.

او گفت: ۴۰۰ پرسنل از "تیم رزمی تیپ ۱ زرهی" در روز‌های آینده به لیتوانی خواهند رسید.

وی درخصوص وضعیت اوکراینگفت که بین تعداد نیرو‌های روسی واوکراینی، "تفاوت و ناهماهنگی زیادی" مشاهده می‌شود و همچنین خاطر نشان کرد که روسیه توان این را دارد تا نیرو‌های اوکراینی را "سرکوب" کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین