کد خبر: ۷۵۸۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

روسیه تحریم‌شده‌ترین کشور جهان

براساس داده‌های اخیر، روسیه به دلیل جنگ با اوکراین به کشوری که "بیشترین تحریم‌ها" علیه آن اعمال شده، بدل شده است.
روسیه تحریم‌شده‌ترین کشور جهان
آفتاب‌‌نیوز :

 براساس پایگاه داده جهانی نظارت بر تحریم‌ها، از زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور اعزام نیرو به اوکراین را صادر کرد، مسکو در کمتر از دو هفته تحت ۲۷۷۸ تحریم جدید قرار گرفت و مجموع تحریم‌ها علیه روسیه را به رقم ۵۵۳۲ رسانده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در مقایسه، ایران با ۳۶۱۶ تحریم مواجه است و سوریه با ۲۶۰۸ و کره شمالی با ۲۰۷۷ مورد تحریم در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین ونزوئلا با ۶۵۱ تحریم، میانمار با ۵۱۰ مورد تحریم و کوبا با ۲۰۸ مورد در لیست کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است.

کشوری که بیشترین تحریم‌ را علیه روسیه وضع کرده، سوئیس با ۵۶۸ مورد تحریم است.

پس از آن، اتحادیه اروپا با ۵۱۸ تحریم، فرانسه با ۵۱۲، کانادا با ۴۵۴ و استرالیا با ۴۱۳ تحریم در رده‌ بعدی کشورهایی قرار دارند که روسیه را تحریم کرده‌اند. آمریکا تاکنون ۲۴۳ مورد تحریم علیه روسیه اعمال کرده است.

تحریم‌ها علیه روسیه شامل ۲۴۲۷ فرد، ۳۴۳ سازمان، شش کشتی و دو هواپیما می‌شود. رئیس جمهوری روسیه روز شنبه گفت که تحریم‌های غرب علیه این کشور (روسیه) به مثابه "اعلان جنگ" است.

حمله روسیه به اوکراین که در ۲۴ فوریه آغاز شد، با انتقاداتی در برخی کشورهای غربی مواجه شد و در اعتراض به آن، تحریم‌های مالی علیه مسکو و خروج برخی از شرکت‌های جهانی از روسیه رخ داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین