کد خبر: ۷۵۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۵

چین: فقط راه حل دیپلماتیک

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر بر علاقمندی کشورش بر یافتن یک راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران از طریق آغاز مذاکرات میان تهران و گروه 1+5 تاکید کرده است. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، کین گانگ روز پنجشنبه در پکن به خبرنگاران گفت: «چین امیدوار است که تمام طرف‌های درگیر با موضوع هسته‌ای ایران انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان داده و به حساسیت‌ها و خواسته های طرف مقابل توجه کنند».

آقای گنگ در ادامه گفت: «مذاکرات میان طرفین باید در اولین زمان ممکن از سر گرفته شده و به یافتن یک راه حل پایدار، منصفانه و منطقی برای مسئله هسته ای ایران بیانجامد».

کین در ادامه با اشاره به بسته پیشنهادی ارائه شده از سوی کشورمان برای حل مشکلات بین‌المللی و منطقه‌ای گفت که وزارت امور خارجه چین در حال بررسی محتوای پیشنهاد ایران است، ولی توضیح بیشتری درباره این موضوع نداد.

گفتنی است چین به عنوان یکی از اعضای گروه 1+5 نقشی قابل توجه در موضوع هسته‌ای ایران داشته و علیرغم بالابودن سطح همکاری‌های تجاری و فنی دو کشور به هر سه قطعنامه شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای ایران رای مثبت داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین