کد خبر: ۷۵۹۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷

هشدار قرمز هواشناسی برای ساحل خلیج فارس، خوزستان و بوشهر

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز نسبت به وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید در خلیج فارس و افزایش ارتفاع موج هشدار داد.
هشدار قرمز هواشناسی برای ساحل خلیج فارس، خوزستان و بوشهر
آفتاب‌‌نیوز :

در هشدار قرمز رنگ سازمان هواشناسی آمده است: از صبح تا بعد از ظهر جمعه (۲۰ اسفندماه) وزش باد بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج به سه تا ۳.۵ متر در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل در استانهای خوزستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های صیادی و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال آسیب به شناور‎های نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و خسارت به تاسیسات دریایی در ساحل و فراساحل وجود دارد.

بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت شنا و تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، اعمال محدودیت جدی در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل، احتیاط در تردد با شناورهای سنگین و اتخاذ سایر تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی توصیه می‌کند.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین