کد خبر: ۷۵۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۲
حداد عادل:

تثبیت قیمت بنزین از مهمترین مصوبات مجلس هفتم بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حدادعادل گفت: « انتظار ما از مجلس هشتم این است که به مسایل واقعی مردم توجه کند. چرا که می دانیم امروز مشکلات تورم و گرانی بر دوش مردم سنگینی می کند و تلاش ما این است که با همکاری دولت این بار را سبک کنیم».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه مجلس هفتم به پایان رسیده و یکشنبه هفته آینده آخرین جلسه آن برگزار می شود و هفتم خرداد نیز مجلس هشتم افتتاح می گردد گزارشی از عملکرد مجلس را ارائه کرد. 

وی با بیان این که مجلس مرکب از نمایندگان مردم از سراسر کشور است و کار بزرگ آن قانونگذاری و نظارت بر کار مسئولان و مجریان است گفت:« مجلس به تمثیل امام راحل کارش قانون گذاری برای حرکت قوه مجریه است».
 
وی با اشاره به موضوع هسته ای کشور افزود:« از آنجا که این مسئله مربوط به استقلال کشور بود و بیگانگان با دخالت های خود محدودیت هایی برای ما ایجاد کرده بودند مجلس هفتم نه تنها در برابر مطامع آنان کوتاه نیامد بلکه در برابر تهدیدات آنان ایستادگی کرد».
 
حداد عادل با اشاره به این که با موافقان و مخالفان در چارچوب قانون برخورد شد گفت:« نمایندگان مجلس هفتم به مسائل و مشکلات واقعی عموم مردم توجه داشتند و در پی گره گشایی از آنان بودند».
 
حداد عادل با اشاره به اینکه در نطق های پیش از دستور هیچ گاه حرمت شکنی، هنجار شکنی و مخالفت با ارزش ها دیده نشد تاکید کرد:«این نطق ها کلامی نبود که دل دشمنان را شاد کند».
 
وی تعامل با دولت را از ویژگی های مجلس هفتم دانست و گفت: «از آنجایی که تضعیف قوای سه گانه به فرموده امام ناروا است بنای ما در مجلس همکاری با دولت و قوه قضائیه با حفظ استقلال مجلس بود و رهبر معظم انقلاب هم همواره ما را به این امر ترغیب می کردند». 

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:« کار دشواری بود که از سویی استقلال مجلس حفظ شود و از سویی دیگر دولت به مقاصد خود برسد. اما مجلس سعی می کرد همواره نظرات کارشناسانه بدهد». 

وی افزود:« در مجلس هفتم تلاش بر این بود که دفاع از حقوق قانونی ملت به جدال و ستیز بین قوا تبدیل نشود».
 
حداد عادل متذکر شد:« از بیرون عده ای که وحدت دولت و مجلس را نمی پسندیدند مرتباً مجلس را تحریک می کردند و اگر با دولت موافقت می شد می گفتند مجلس کوتاه آمده و دنباله روی دولت شده و در مقابل اگر با لایحه ای مخالفت می شد می گفتند میان اصولگرایان اختلاف افتاده است».
 
وی ادامه داد: «ما مجلس را به نحوی به پایان رساندیم که وحدت بین قوای مردمی حفظ شد و در آینده هم بر همین صراط حرکت خواهیم کرد».
 
حداد عادل با اشاره به مهمترین مصوبات مجلس هفتم گفت:«در عمر چهار ساله مجلس هفتم طرح تثبیت قیمت ها تصویب قانون بودجه سال 84 و تثبیت قیمت بنزین از جمله مهمترین مصوبات مجلس هفتم بود».

وی از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان یکی از کارهای بزرگ مجلس هفتم یاد کرد و گفت:« انگیزه نمایندگان در پیگیری این قانون مشاهده تبعیضی بود که در دستگاه های حکومتی و دولتی میان حقوق کارمندان وجود داشت؛ دو کارمند با مدرک تحصیلی و سابقه خدمت مشابه در دو دستگاه مختلف حقوقی نابرابر دریافت می کردند و ما این را مغایر با شعار عدالت می دانیم. لذا بر سر تصویب این قانون که در زمان دولت قبلی به مجلس آمد، کار زیادی کردیم و در واقع از نظر ما قانونی بود برای اصلاح نظام اداری کشور که در مجلس هفتم به تصویب رسید».
 
حدادعادل در این باره افزود:« این قانون با مذاکرات مختلف از مرحله شورای نگهبان عبور کرده و در حال حاضر منتظریم دولت آیین نامه های آن را تصویب کند و به اجرای آن بپردازد».
 
رییس مجلس هفتم، تصویب لایحه اجرای سیاست های کلی اصل 44 را از دیگر اقدامات مهم مجلس هفتم دانست و اظهار داشت: «ما این سیاست های کلی را که از جانب مقام معظم رهبری به مجلس و قوای دیگر ابلاغ شده بود را مهم دانسته و آن را حلال بنیادی بسیاری از مشکلات اقتصادی می دانستیم و می دانیم».
 
وی ادامه داد: «مجلس کمیسیون ویژه‌ای برای تصویب این سیاست ها ایجاد کرد که موفق شد این قانون را تصحیح کند و به موقع در مجلس به تصویب رسید و فعلاً مراحل نهایی تصویب خود را در مجمع تشخیص مصلحت نظام طی می کند».
 
حداد عادل خاطر نشان کرد:« مجلس هفتم در همکاری با ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون اینکه کار تبلیغاتی کرده و جنجال ایجاد کند، کار خود را ادامه داد و کمیسیون اصل 90 در حدود 50 پرونده را رسیدگی کرد و نتیجه آن را به قوای مجریه و قضائیه فرستاد».
 
وی اضافه کرد:« مسئله سهمیه بندی بنزین در بودجه سال 86 اقدام دیگری بود که اگر چه در ابتدای کار مشکلاتی را برای برخی ایجاد کرد، ولی کار درستی بود و امروز با اجرای درست سهمیه بندی، صرفه جویی خوبی در قطع دستان وابسته به بیگانه صورت گرفته است».
 
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی دیگر از قوانین مهمی که در مجلس هفتم به تصویب رسیده، بیان داشت: «مجلس در امور فرهنگی، قضایی، مسائل مربوط به زنان و جوانان و خانواده، صنعت و معدن قوانین متعددی تصویب کرده و علاوه بر قانون گذاری در امر نظارت هم فعال بود و از همه ابزارهای نظارتی خود به خوبی استفاده کرد و ما توانستیم حضور نمایندگان مجلس در شوراهای مختلف را ساماندهی کنیم که در مجالس قبلی چنین کاری نشده بود».
 
وی با بیان اینکه مرکز پژوهش ها نیز مددکار مجلس در تصویب قوانین بود، گفت: «توانستیم در این دوره مجمع مجالس آسیایی را تشکیل دهیم که دبیرخانه آن به صورت دائمی در تهران است و دبیر کل آن نیز از ایران تعیین شده و این خود اقدامی بود برای ارتقاء جایگاه کشور و نشانه اعتماد کشورهای آسیایی به مدیریت کشور ما بود».
 
حداد عادل تاکید کرد:« هر چند ممکن است نقص هایی در کار این دوره از مجلس وجود داشته باشد ولی چهره عمومی مجلس هفتم به لطف الهی مثبت بود و همه اینها باعث رضایت مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی شد».
 
وی در ادامه بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری خطاب به نمایندگان مجلس هفتم را قرائت کرد و اظهار داشت:« در هشتم خرداد ماه سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و از آنجایی که آخرین دیدار دوره هفتم با رهبری بود، ایشان فرمودند: «"آنچه در مورد این دوره از مجلس می توانم عرض کنم و جمع بندی که تا امروز از این مجلس در ذهن است، به نظر من جزو دوره های خوب مجلس محسوب می شود؛ از جهتی این ترکیب در یک فضای نامناسب رویید؛ مثل گیاه یا درختی که در میان سنگلاخ می روید و محکم تر و استوار تر است مجلس شما اینگونه است. یک ملت چیزهایی را در ذهن خود نگه می دارد و آنها به فهم و بصیرت ملت تبدیل می شود؛ از خواست ملت این مجلس جوشید و خطوط اساسی و خوبی هم حقاً و انصافاً تعقیب شد. مجلس نشان داد که به طبقات ضعیف در جامعه اهتمام می ورزد. یکی از خطوط اساسی مهمی که باید از آن یاد کنیم مواضع قاطع شما در قضیه هسته ای بود که خیلی خوب عمل کردیم».
 
رییس مجلس هفتم خاطر نشان کرد: «رضایت رهبری که انشاء الله رضایت خدا را در پی داشته باشد، سند افتخار ماست که توانستیم آن را کسب کنیم و نشانه آن هم این بود که مردم با آرامش و اطمینان خاطر خوبی در انتخابات مجلس هشتم شرکت کردند و به مشی و روش مجلس هفتم رأی دادند».
 
وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس هشتم صورت کلی و شاکله مجلس هفتم عوض نشد، گفت: «مردم با رأی خود به اصولگرایان، ادامه راه مجلس هفتم را خواستار شدند».
 
حداد عادل در پایان با تشکر از شرکت غیرتمندانه و هوشمندانه مردم در انتخابات مجلس هشتم، تاکید کرد:« انتظار ما از مجلس هشتم این است که به مسایل واقعی مردم توجه کند. چرا که می دانیم امروز مشکلات تورم و گرانی بر دوش مردم سنگینی می کند و تلاش ما این است که با همکاری دولت این بار را سبک کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۳
0
0
هيچ ماست فروشي نمي گويد كه ماست من ترشه !!!!
ايشان اگر اينها را نگويد چه مي خواهد بگويد ؟ در طول مجلس چه خدمتي براي مردم شد ؟ اگر مجلس ششم به قول ايشان دل دشمنان شاد شد ! در اين مجلس كه افتخارشان تاييد اعتبارنامه هايشان از امام عصر است چه گلي به سر مردم زدند ؟
اينها همه كه امروز شاهدش هستيم از بركت بي صدايي مجلس و همراهي محض با دولت ناتوان ماست كه شاهدش هستيم ....
آيا با مجلس هفتم توانستيم ژاپن اسلامي شويم ؟ !!!!
بس است آقاي حداد عادل .... كار را به كاردان بسپاريد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین