کد خبر: ۷۵۹۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۶
در روزهای اخیر روسیه به کارشکنی در روند مذاکرات وین متهم شده بود

آمریکا: تعامل با روسیه در مذاکرات ایران را به اوکراین مرتبط نمی‌کنیم

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید آمریکا به تعامل با روسیه برای احیای توافق هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد و قصد ندارد این موضوع را با تحریم‌ها علیه مسکو به‌دلیل بحران اوکراین مرتبط کند.
آمریکا: تعامل با روسیه در مذاکرات ایران را به اوکراین مرتبط نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه هرگونه ارتباط بین تعاملات با روسیه در مذاکرات احیای برجام در وین با اقدامات آمریکا علیه مسکو به‌دلیل بحران اوکراین را رد کرد.

ساکی طی نشست خبری روزانه در کاخ سفید توضیح داد، آمریکا به تعامل با روسیه برای احیای توافق هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد و قصد ندارد این موضوع را با تحریم‌ها علیه مسکو به‌دلیل بحران اوکراین مرتبط کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره اظهار داشت: «تیم ما به تعامل با شرکای خود در مذاکرات برای توافق با ایران، از جمله روسیه ادامه می‌دهد. ما معتقدیم که روسیه منافع مشترکی در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی دارد».

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به اصرار خبرنگاری مبنی بر احتمال تأثیر گذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بر تعاملات نمایندگان دو کشور در وین، هرگونه احتمال ارتباط مذاکرات در وین را با موضوع تحریم‌های ضد روسی در پی بحران اوکراین رد کرد.

بر اساس این گزارش، ساکی اضافه کرد: «از دیدگاه ما، در مورد تحریم روسیه، هیچ چیزی نباید از آمریکا خواسته شود یا از سوی ایالات متحده پیشنهاد شود. ما معتقدیم که در اینجا (مذاکرات وین) یک هدف مشترک داریم».

وی پیش از این نیز با رد هرگونه تأثیر تحریم روسیه بر مذاکرات وین، به تصمیم رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران کنایه زده بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین