کد خبر: ۷۵۹۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

نظر وزیر کار درباره افزایش مزد ۱۴۰۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده ۵۷.۴ درصد رشد کرد و کف دریافتی کارگر با ۲ فرزند ۶.۷ میلیون تومان شد.
نظر وزیر کار درباره افزایش مزد ۱۴۰۱
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، و رفاه اجتماعی گفت: شورای عالی کار در هشتمین جلسه سال جاری خود بعد از ۱۴ ساعت مذاکره بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان بالاخره به توافق رسید و حداقل مزد ماهانه کارگران سال آینده با رشد ۵۷.۴ درصد همراه می‌شود به گونه‌ای که حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان خواهد شد. این رقم در سال جاری ۴ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان بوده است که از رشد ۵۳.۷ درصد برخوردار است.

وی افزود: همچنین برای یک خانوار ۳.۳ نفری حداقل دریافتی ماهانه ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان خواهد بود این رقم در سال جاری ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بوده است که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین برای کارگر با داشتن یک فرزند حداقل دریافتی ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان خواهد بود که این رقم درسال جاری ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان بوده که این هم ۲.۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اولین بار بعد از ده‌ها سال حداقل مزد کارگران در ۱۹ اسفندماه تعیین شد و خبر خوبی برای جامعه کار، تولید و کارگران است و این باعث شده است که در مستمری بازنشستگی این کارگران نیز افزایش قابل توجهی روی دهد.

وی همچنین گفت: افزایش حداقل حقوق کارگران در سال آینده بیش از تورم خواهد بود که باعث می‌شود قدرت خرید جامعه کارگری ترمیم و تقاضای مؤثر در اقتصاد بیشتر شود.

وی به تلاش نمایندگان کارگران و کارفرمایان طی دو ماه گذشته در شورای عالی کار اشاره کرد و گفت: همچنین رئیس‌جمهور در هفته گذشته دستور داد که مسائل رفاهی کارگران مورد توجه قرار گیرد که با تصویب افزایش ۵۷.۴ درصدی در حداقل مزد کارگران این خواسته رئیس‌جمهور نیز برآورده شد و در پایه حقوق و مستمری بازنشستگان هم تأثیر مثبتی دارد.

وزیر کار گفت: حق مسکن کارگران در سال آینده به ۶۵۰ هزار تومان می‌رسد. این رقم در سال جاری ۴۵۰ هزار تومان بوده است که حدود ۴۲ درصد رشد داشته، همچنین به طور میانگین حداقل حقوق کارگران ۵۷.۴ درصد و سایر مؤلفه‌های حداقل دستمزد به طور میانگین ۵۳.۵ درصد افزایش یافته است.

عبدالملکی این را هم گفت: البته حق مسکن کارگران باید در دولت تصویب شود که از قبل قول تصویب آن را گرفته‌ایم و مشکلی برای تصویب آن وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین