کد خبر: ۷۵۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۷
برای اولین بار پس از اشغال عراق؛

حمایت تلویحی آیت‌الله سیستانی از مقاومت علیه آمریکایی‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله سید علی سیستانی به صورت تلویحی از نیروهای مقاومتی که علیه حضور نیروهای آمریکایی در عراق فعالیت می‌کنند حمایت کرد. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، آیت الله سید علی سیستانی که پر نفوذترین مرجع دینی شیعیان عراق به شمار می‌رود در فتوایی که اخیرا صادر کرده است مبارزه علیه حضور نظامی نیروهای آمریکایی در عراق را مباح شمرده است.

آیت الله علی سیستانی همواره در تلاش بوده است که از مقتدا صدر، روحانی تند روی شیعه عراقی و پیروانش (گروه شبه نظامی جند المهدی) فاصله بگیرد.

آیت الله سیستانی تا پیش از این با هدف کمک به حفظ نظم عراق و حمایت از دولت شیعه نوری مالکی در قبال مساله حضور نیروهای آمریکایی و مقاومت نظامی در برابر آنها سیاست سکوت اختیار کرده بود و حتی پاسخ پرسش‌های مطروحه در وب سایتش را نیز نمی‌داد.

به تازگی اما این سیاست دچار تغییر شده است. این مرجع تقلید ایرانی تبار 80 ساله دلیل این تغییر رویه را تراژدی‌های متعددی دانسته است که توسط اشغالگران خلق شده است.

آیت الله سید علی سیستانی در پاسخ به استفتائی که در وب سایت رسمی اش منتشر شده است در پاسخ به سوالی در ارتباط با نحوه تعامل با نیروهای اشغالگر در عراق چیست آورده است: «تغییر رژیم ستمگر (صدام حسین) بوسیله تهاجم نظامی و اشغال، بواسطه فجایعی که اشغالگران آفریدند، مطمئنا آن چیزی نبود که ما در پی آن بودیم. ما بی تردید درباره نیت آنها نگرانیم»

گفتنی است آیت الله سید علی سیستانی از زمان اشغال نظامی این کشور توسط نیروهای تحت رهبری آمریکا تا کنون نقش عمده‌ای را در حفظ آرامش این کشور، پاسداری از تمامیت ارضی این کشور و حمایت از دولت ملی نوری المالکی ایفا کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین