کد خبر: ۷۵۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۵
امام جمعه موقت تهران با یادآوری فرمایشات امام راحل (ره):

نگذارید اعتبارنامه عناصر منحرف تایید شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت تهران گفت: «کار اول نمایندگان باید ادای وظایف نمایندگی بویژه قانونگذاری باشد و درجلسات علنی و کمیسیون ها حضور فعال داشته باشند. زیرا مردم رنج می‌کشند اگر مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان تعطیل شود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، امام جمعه موقت تهران با تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر  در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: «خرمشهر در طول تاریخش چند بار به اشغال درآمد که هر بار با دادن امتیاز به اشغالگران آزاد شد اما در آخرین مرحله به فضل الهی و فداکاری رزمندگان اسلام دشمن اشغالگر با سیلی به اشغال این شهر پایان داد و هیچ امتیازی هم نگرفت». 

وی با بیان اینکه دشمن بعثی در جریان آزادسازی خرمشهر 16هزار کشته و زخمی و 19هزار اسیر داد و 550تانک، 53هواپیما و 3هلیکوپتر آن نابود شد، تصریح کرد:« این پیروزی بزرگ و سرنوشت ساز بعد از عزل بنی صدر خبیث و ایجاد وحدت میان سپاه و ارتش نصیب ملت ایران شد».
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود یاد حضرت امام خمینی (ره) را گرامی داشت و گفت: «تجلیل از حضرت امام خمینی (ره) تجلیل از ارزش های انقلاب اسلامی و پاسداشت میراث گرانبهای ایشان یعنی نظام ولایی و ولایت فقیه است».
 
خاتمی در بخش دیگر سخنانش با تقدیر و تشکر از نمایندگان مجلس هفتم که در حد توان خود تلاش کردند به نمایندگان مجلس هشتم توصیه کرد :« اگر می‌خواهید مجلس در راس امور باشد باید به انتظارات مردم پاسخ دهید و برای حل مشکلات مردم از جمله گرانی و تورم و مبارزه با فقر و فساد با همکاری دولت تلاش کنید».
 
وی با اشاره به رهنمودهای حضرت امام (ره) در خصوص مبحث اعتبارنامه ها به عنوان اولین اقدام مهم مجلس هشتم، خطاب به منتخبان مردم گفت:«در بحث اعتبار نامه‌ها به مسایل شخصی و گروهی نپردازید اما اجازه هم ندهید که عناصر منحرف که با دسیسه وکالت خود را به مردم تحمیل کرده‌اند اعتبار نامه‌شان تایید شود».
 
امام جمعه موقت تهران، وکالت مردم را  امانت ارزیابی کرد و افزود: «نمایندگان مجلس هشتم باید این امانت را حفظ کرده و در عرصه قانونگذاری و وظیفه نمایندگی این امانت را درست به سامان برسانند». 

وی تاکید کرد: «کار اول نمایندگان باید ادای وظایف نمایندگی بویژه قانونگذاری باشد و در  جلسات علنی و کمیسیون‌ها حضور فعال داشته باشند. زیرا مردم رنج می‌کشند اگر مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان تعطیل شود». 

خاتمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «قانون اساسی حق نظارت و تحقیق و تفحص در همه امور کشور را به مجلس واگذار کرده است و مردم هم از نمایندگان انتظار دارند بر امور کشور نظارتی دقیق، سالم ، واقع بینانه و بدور ار تاثیر پذیری داشته باشند». 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، نظارت سالم و دقیق و واقع بینانه را گامی بلند در مسیر سالم سازی نظام اداری کشور دانست و گفت: «اگر نمایندگان مجلس هشتم به این نکات مهم توجه داشته باشند و به آنها عمل کنند مجلس در راس امور قرار خواهد گرفت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۳
0
0
پس انتخاب مردم بي فايده بود؟ وانگهي نمايندگان منتخب تاييد صلاحيت شده بودند!!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۳
0
0
ايشان انگار در راس بودن مجلس را فقط در رفع مشكلات و تورمي مي داند كه همفكران ايشان در دولت نهم بوجود آوردند !!!
بقيه چيزها پس چي شد ؟ ....
پس چرا داد و فرياد نمي زنند ( به مثابه زمان خاتمي ) كه چرا قيمتها چندين برابر شده ؟ چرا كرايه خونه و مسكن بايد به اين وضع در آيد ؟ ...
متاسفانه احساس جامعه اين است كه با كشاندن مردم به گراني و معيشت سخت كسي هوس سياسي بازي و انتخاب درست را نداشته باشد !!!!!!
( لطفا چاپ كنيد ! )
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین