کد خبر: ۷۵۹۱۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
لاوروف گفته "اوکراین و کشورهای حامی آن باید مسئولیت اقداماتشان را بپذیرند"

وزیر خارجه روسیه: به اوکراین حمله نکرده‌ایم!/ مناقشه با اوکراین شاید سال‌ها طول بکشد

سرگئی لاوروف سپس ضمن تاکید بر ادامه گفتگوها برای حل بحران موجود تحویل سلاح از سوی کشورهای غربی به کی‌یف را «بسیار خطرناک» خواند.
وزیر خارجه روسیه: به اوکراین حمله نکرده‌ایم!/ مناقشه با اوکراین شاید سال‌ها طول بکشد
آفتاب‌‌نیوز :

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پایان نشست سه جانبه در آنتالیای ترکیه از ادامه مذاکره با اوکراین استقبال کرد و تاکید کرد که گفتگوها باعث خواهد شد «راه حلی برای بحران در منطقه» پیدا شود.

وی همچنین گفت که عملیات نظامی «مطابق برنامه» پیش می رود. آقای لاوروف کشورهای غربی را متهم کرد که با در اختیار گذاشتن «هزاران راکت انداز» به اوکراین، هواپیماهای غیرنظامی را تهدید می‌کنند. او گفت که مناقشه با اوکراین «ممکن است سال‌ها طول بکشد.»

تحویل سلاح به اوکراین بسیار خطرناک است

سرگئی لاوروف سپس ضمن تاکید بر ادامه گفتگوها برای حل بحران موجود تحویل سلاح از سوی کشورهای غربی به کی‌یف را «بسیار خطرناک» خواند.

لاوروف گفت: «ما قصد نداریم به کشور دیگری حمله کنیم. تهدید مستقیم علیه روسیه وجود داشت و سال‌ها درباره این موضوع صحبت کرده بودیم. شرایط در دونتسک و لوهانس نشان می‌دهد که حمله و تجاوز از ماه‌ها پیش تدارک دیده شده بود.»

حمایت مالی آمریکا در آزمایشگاه توسعه سلاح‌های بیولوژیک

وی در ادامه سخنانش گفت: «آزمایشگاه‌های اوکراین تحت حمایت مالی آمریکا در حال توسعه سلاح بیولوژیک هستند. آمریکایی‌ها اقداماتی انجام دادند که به تولید سلاح بیولوژیک در اوکراین بیانجامد. ما نمی‌توانیم چشمانمان را بر روی عملیات پنهانی آنها ببندیم.»

وزیر خارجه روسیه همچین تاکید کرد که اوکراین و «کشورهایی که از آن دفاع می‌کنند» باید «مسئولیت اقدامات خود را بپذیرند.»

زایشگاه ماریوپل پایگاه «ملی‌گرایان اوکراینی» بود

آقای لاوروف در پاسخ به سوالی درباره حمله به بیمارستان کودکان در ماریوپول گفت: «روسیه در شورای امنیت با سند و مدرک نشان داد که چه حرکاتی باعث شد حمله کنیم، نشان دادیم که از چند روز پیش بیمارستان تخلیه و به یک پایگاه نظامی تبدیل شده بود.»

وی همچین در این خصوص افزود که زایشگاه ماریوپل به پایگاهی برای ملی‌گرایان اوکرانی تبدیل شده بود.

گفتگو میان پوتین و زلنسکی باید هدفمند باشد

آقای لاوروف همچنین در خصوص پیشنهاد گفتگوهای مستقیم میان روسای جمهوری دو کشور گفت که مذاکرات پوتین و زلنسکی باید هدفمند و بر اساس موضوعات مشخص برگزار شود و تنها صرف برگزاری دیدار مد نظر نباشد.

راهکاری مناسب برای عدم وابستگی به غرب پیدا می‌کنیم

وی در خصوص مجازات‌های اعمال شده از سوی غرب به خصوص تحریم‌های اخیر نفتی و گازی آمریکا و بریتانیا گفت که کشورش راهکارهایی خواهد یافت که به موجب آن دیگر به کشورهای غربی وابسته نباشد.

وزیر خارجه روسیه سپس افزود که کشورش هرگز از نفت و گاز به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی استفاده نکرده اما اوکراین اینک به سلاحی در دست غرب برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه تبدیل شده است.

آماده گفتگو در باره تضمین‌های امنیتی هستیم

سرگئی لاوروف در ادامه ضمن اشاره به خواست مسکو برای بی‌طرفی و غیرنظامی شدن اوکراین تاکید کرد که کشورش آماده گفتگو در خصوص تضمین‌های امنیتی کی‌یف است.

آقای لاوروف سپس یاد آور شد که مسکو قصد حمله به سایر کشورها را ندارد و به اوکراین نیز حمله نکرده است.

وی همچنین آنچه از سوی برخی کشورهای غربی از جمله بریتانیا در خصوص تهدید لهستان و دیگر کشورهای شرق اروپا مطرح می‌شود را صرفا ترویج اطلاعات نادرست خواند.

ربودن افراد همانند اغلب خبرهای رسانه‌ها دروغ و جعلی است

آقای لاوروف سپس در پاسخ به سوال یک روزنامه نگار اوکراینی در خصوص ربوده شدن معاون شورای منطقه‌ای زاپوروژیه، ضمن اظهار بی‌اطلاعی نسبت به این موضوع آنرا از دیدگاه خود همانند بسیاری از مسائل مطرح شده در رسانه‌های جمعی و فضای اینترنت «جعلی» خواند.

وی سپس با اشاره تلویحی به ناپدید شدن معاون «یوگنی شوچنکو» تاکید کرد در مقابل از رفتارهایی اطلاع دارد که دولت کی‌یف به آن شهرت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
0
17
نابود باد متجاوز کودک کش.
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
1
16
شما غلط کردی
ناشناس
|
Spain
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
0
19
دقیقاً مثل رحمان فضلی که گفت فقط به سر شلیک نکردیم به پا و دست و کمر هم شلیک کردیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین