کد خبر: ۷۵۹۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
اوایل سال آینده مشکلات خبرنگاران در حوزه صندوق اعتباری هنر رفع می‌شود

وعده مسکنی وزیر ارشاد به خبرنگاران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درصدد هستیم ۲۴ هزار واحد مسکونی را به خبرنگاران واگذار کنیم.
وعده مسکنی وزیر ارشاد به خبرنگاران
آفتاب‌‌نیوز :

محمد مهدی اسماعیلی پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در جریان سفر به ساوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سفر به ساوه با هدف اشراف به نقاط قوت و ضعف حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفت. این شهرستان با وجود توسعه یافتگی در بخش اقتصادی صنعت و کشاورزی مشکلات جدی در حوزه زیرساختی دارد. حوره فرهنگ نتوانسته است پا به پای حوزه اقتصاد توسعه و رشد یابد و مشکلات جدی در این بخش وجود دارد.

وی افزود: در این سفر تصویب مصوبات خوبی برای احداث سینما و مجتمع فرهنگی و هنری صورت پذیرفت و بر حمایت جدی از موسسات فرهنگی و قرآنی و رسانه‌ها تاکید شد و ساز و کار جدی برای حل مشکلات اولیه در کوتاهترین زمان ممکن اتخاذ شد.

وزیر ارشاد در خصوص فعالیت صندوق اعتباری هنر گفت: صندوق اعتباری هنر در حوزه های سینمایی، نمایشی، قرآنی و ... عضو دارد و تعداد قابل توجهی از خبرنگاران کشور نیز به عضویت این صندوق درآمده اند.

وی با اشاره به فرآیند دو مرحله ای صندوق اعتباری هنر گفت: به دلیل شرایط خاصی که حوزه رسانه ای و خبر دارد شرایطی برای احراز هویت خبرنگاران در نظر گرفته شده است که پروسه عضویت آنان را طولانی کرده است. بر این اساس با بررسی میدانی و با حضور معاون مطبوعاتی و مدیر عامل صندوق هنر ظرف یکماه آینده با برگزاری جلسه ای در استان مرکزی مشکلات مربوطه را برطرف خواهیم کرد.

وی در خصوص موضوع مجوزهای الکترونیکی در سامانه جامع رسانه ای گفت: وزارت ارشاد جزو موفق ترین وزارتخانه ها در حوزه برخط کردن خدمات در کشور است. اتصال به درگاه پنجره واحد ملی در حال اتفاق افتادن است. از ۱۳ مورد اتصالات به درگاه تاکنون ۱۰ مورد انجام شده و مابقی در حال اجرابی شدن است و جزو اولین وزارتخانه ها هستیم که این کار در آنها اجرا شده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی در خصوص عیدی به خبرنگاران در آستانه سال جدید گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد یک وزارتخانه پر عیال است و تلاش خواهیم کرد مشکلات خبرنگاران در خصوصص صندوق اعتباری هنر را در ابتدای سال آینده برطرف کنیم و به عنوان عیدی تقدیم خبرنگاران و اصحاب رسانه شود.

وی افزود: مشکل مسکن خبرنگاران در هر استانی بنا به شرایط هر استان در حال بررسی است و با انعقاد تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی درصدد هستیم ۲۴ هزار مسکن را به خبرنگاران واگذار کنیم. به دنبال این هستیم که تعداد مسکن خبرنگاران را از این عدد افزایش دهیم و تسهیلات هم در نظر بگیریم.

وی افزود : هر آنچه در مصوبات سفر گذشته به استان مرکزی در نظر گرفته شده است انجام خواهد شد البته بخشی از مصوبات مهم در جریان سفر رییس جمهور به استان عملیاتی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین