کد خبر: ۷۵۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۶
دادتسان کل کشور:

ریشه انفجار شیراز در آمریکا، اسراییل و جاهای دیگر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان كل كشور با تاکید بر اعتراف عوامل بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز بار دیگر از ارتباط با استكبار و در راس آنها آمریكا و اسراییل خبر داد.

به گزارش آفتاب، حجت‌الاسلام دری نجف آبادی در مراسم چهلمین روز شهادت قربانیان فاجعه بمب‌گذاری کانون رهپویان وصال به شیراز در جمع خبرنگاران گفت: «بمب‌گذاران افرادی مزدور، خودفروخته و سكولار هستند كه گرایش آنها قطعا گرایشی ضد اسلام و ضد انقلاب اسلامی است و قبلا مواضع كینه‌توزانه خود را در قالب كتاب یا به شكل‌های دیگر عنوان می‌كردند اما این بار در میدان عمل این حركت ضد انسانی را به اجرا درآوردند».

وی افزود: «10 نفر درخصوص این پرونده دستگیر شده و افراد دیگری نیز که در خارج از این استان با آنها همكاری داشته‌، دستگیر شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سایر افراد مرتبط با این گروه ادامه دارد».

دادستان كل كشور درباره‌ی دیگر فعالیت‌های این گروه تروریستی نیز گفت: «ظاهرا یكی دو عملیات دیگر نیز توسط این گروه در سطح خیلی پایین صورت گرفته و بنا به اعتراف اعضای این گروه تروریستی، فعالیت‌های آنها از یك سال قبل وارد فاز نظامی و جنون‌آمیز شده است».

وی درباره‌ی علت انتقال این پرونده به دیوان عالی کشور، به وسعت و فعالیت اعضای این پرونده در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت: «پرونده انفجار شیراز از سطح فارس وسیع‌تر بوده و عناصر آن در استان‌ها و شهرهای دیگر نظیر تهران و شهرهای شمالی كشور نیز فعال بودند بنابراین نیاز بود كه به صورت یك پرونده ملی در كشور بررسی شود».

وی با بیان اینکه پرونده این شبكه جنایتكار و مزدور در سراسر كشور به صورت یكجا مورد بررسی قرار می‌گیرد، این اقدام را نظر مشترك مشاوران شورای امنیت كشور دانست و گفت: «در نهایت پرونده پس از تكمیل در فارس در قالب یك پرونده بیش از یك هزار صفحه‌ای به تهران ارسال شد».

وی درخصوص پیگیری پرونده‌ از نظر بین‌المللی نیز گفت: «پیگیری بین‌المللی پرونده یكی دیگر از ابعاد مهم این پرونده است. این پرونده نه تنها در سطح ملی بلكه در سطح بین‌المللی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد چرا كه ریشه این پرونده در آمریكا و اسراییل و جاهای دیگر است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین