کد خبر: ۷۵۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۲
Timesonline:

دهان‌لقی بوش دوباره به سیاست‌های آمریکا ضربه زد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تایمزآنلاین در تحلیلی با انتقاد شدید از بوش نوشت: «دهان لقی «جرج بوش» بار دیگر به سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه آسیب رسانده و سیاست‌های داخلی این کشور را آشفته ساخته است».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، تایمزآنلاین با اشاره به سخنان هفته گذشته بوش در پارلمان اسراییل که در آن او «باراک اوباما»، کاندیدای احتمالی دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری را متهم ساخته که در جهت خشنود کردن تروریست‌ها گام برمی‌دارد، نوشته است: «بوش البته پا را از این هم فراتر نهاده و در این مجمع بسیار نمادین، گریزی هم به «آدولف هیتلر» و آلمان نازی زده‌است».

بوش در این پارلمان گفته است: «بعضی‌ها انگار باور دارند که باید با تروریست‌ها و رادیکال‌ها مذاکره کنیم. آن‌ها فکر می‌کنند اگر با آن‌ها مبتکرانه حرف بزنیم، متقاعد می‌شوند که در تمام این مدت اشتباه کرده‌اند». او در ادامه اعلام کرده که این حرف‌ها او را یاد کوتاه‌نگری‌های سیاستمداران اواسط قرن بیستم می‌اندازد که به دنبال راضی کردن هیتلر بودند.

حرف‌های بی‌پایه و اساس بوش، نشان می‌دهد که دید او نسبت به دنیا چقدر سیاه و سفید است و در نتیجه، سیاست خارجی این کشور در خاورمیانه تا چه حد غیرواقعی است. 

اوباما و سایرین هرگز نگفته‌اند که آمریکا باید با تروریست‌‌ها حرف بزند. در عوض، آن‌ها واقع‌گرایانه به این نتیجه رسیده‌اند که در زمینه بحران عراق و نبرد اسراییل و فلسطین، حتماً باید دولت‌های ایران و سوریه نقش داشته باشند تا مشکل حل شود. آن‌ها از دولت آمریکا می‌خواهند که با این دولت‌ها وارد مذاکره شود، چرا که سیاست خارجی آن‌ها هر چه که باشد نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که جمهوری‌خواهان برجسته‌ای مانند سناتور «چاک هگل» نماینده ایالت نبراسکا و «جیمز بیکر سوم» مشاور خانوادگی بوش و وزیر کشور سابق آمریکا هم با اوباما موافقند. حرف آن‌ها این است که دولت آمریکا با بی‌توجهی به این دولت‌ها به جایی نمی‌رسد، در حالی که آن‌ها شاید به واشنگتن چیزی را بدهند که این کشور لازم دارد. 

حالا رییس‌جمهور کورکورانه سیاست گفتگو با این دولت‌های مهم در منطقه را رد می‌کند.

البته جرج بوش در این زمینه دورو عمل می‌کند. همان طور که بسیاری اشاره داشته‌اند، دولت آمریکا البته که با دولت‌های این چنینی مذاکره کرده است. در طول دو سال گذشته دولت بوش با کره شمالی مذاکراتی را برگزار کرده تا به قراردادی مبنی بر خلع سلاح هسته‌ای این کشور برسد.

با توجه به سیاست‌های داخلی، اتهامات بوش به اوباما و دیگران شرم‌آور است، صفتی که برازنده این رییس جمهور و دولتش می‌نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین