کد خبر: ۷۵۹۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸

خبر خوش وزیر نیرو / مشترکان صرفه‌جو، طلبکار می‌شوند

بنابر اعلام وزیر نیرو، بسیاری از مشترکانی که صرفه جویی می‌کنند، نه‌تن‌ها وجهی بابت مصرف برق نمی‌دهند، بلکه طلبکار هم می‌شوند، یعنی به عنوان مانده در حساب آن‌ها خواهد بود و از مزیت صرفه جویی استفاده خواهند کرد.
خبر خوش وزیر نیرو / مشترکان صرفه‌جو، طلبکار می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر نیرو از تدوین ۱۰۰ برنامه برای جلوگیری از خاموشی در تابستان آینده خبر داد و گفت: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کرده و صرفه جو باشند از مشوق‌هایی در نظر گرفته شده برخوردار خواهند شد.

علی اکبر محرابیان روز شنبه در جریان دیدار از مرکز دیسپاجینگ و کنترل شبکه برق شرکت توزیع برق تهران بزرگ در جمع خبرنگاران، افزود: مهم‌ترین برنامه وزارت نیرو این است که مشترکانی که کم مصرف هستند، به صورت کامل مشهود تشویق شوند و در برخی از ایام تا دو برابر قیمت خرید تضمینی برق تشویق خواهند شد.

وی ادامه داد: بسیاری از مشترکانی که صرفه جویی می‌کنند، نه‌تن‌ها وجهی بابت مصرف برق نمی‌دهند، بلکه طلبکار هم می‌شوند، یعنی به عنوان مانده در حساب آن‌ها خواهد بود و از مزیت صرفه جویی استفاده خواهند کرد.

بعد از چند سال در زمستان خاموشی نداشتم
وزیر نیرو درباره زمستان امسال، خاطرنشان کرد: زمستانی که پشت سر گذاشته شد بعد از چند سال پیاپی، نخستین زمستانی بود که خاموشی در آن اعمال نشد و با تلاش و مدیریتی که در سطح‌های مختلف صنعت برق و نیز همکاری وزارت نفت صورت گرفت، شرایط پشت سرگذاشته شد.

محرابیان ادامه داد: در زمانی که دولت مردمی شروع به کار کرد یعنی پیک سال ۱۴۰۰ ما با خاموشی‌های گسترده‌ای روبرو بودیم که علت آن این بود که سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت‌های صنعت برق نشده بود و فاصله جدی بین تقاضای مصرف و تولید وجود داشت؛ بنابراین از همان زمان برنامه‌های وسیعی برای جبران این مشکلات در برنامه‌های وزارت نیرو قرار گرفت.

وی گفت: این برنامه‌ها دارای دو محور است که نخستین محور آن توسعه ظرفیت‌های تولید کشور است که برای سال ۱۴۰۱ برنامه داریم تا حداقل ۶ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شود و این میزان یک رکورد تاریخی در صنعت برق است؛ زیرا در سال‌های گذشته در توسعه و راه‌اندازی نیروگاه‌ها رکورد چهار هزار مگاوات را داشتیم. امید است با تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد موفق به کسب این رکورد شویم.

وزیر نیرو افزود: بخشی از این نیروگاه‌ها به مدار وارد شده‌اند که همین امروز طرح توسعه نیروگاه چابهار به شبکه سنکرون شد و به مرور تا تابستان نیروگاه‌های متعددی به مدار خواهد آمد.

اجرای ۱۰۰ برنامه برای جلوگیری از خاموشی در تابستان آینده
محرابیان محور دوم را مدیریت برق در تابستان ۱۴۰۱ برشمرد و خاطرنشان ساخت: در واقع استفاده از ظرفیت‌های موجود در صنعت برق است. برای مدیریت تقاضا و یکی از ابزار‌های مهم در این رابطه نصب کنتور‌های هوشمند است که براساس قانون مصارف به خصوص مصارف صنعتی، کشاورزی و اداری و نیز مصارف خانگی روئیت پذیر شوند.

وی گفت: برنامه ریزی شده تا برای مشترکان پر مصرف مصارف خانگی کنتور هوشمند نصب شود. در بخش اداری، صنعتی و کشاورزی هم به طور کامل تمام مشترکان نصب کنتور هوشمند می‌شوند و برای ادارات یک برنامه ریزی گسترده صورت گرفته است؛ زیرا معتقدیم که مدیریت مصرف به طور عمده باید متوجه بخش اداری کشور شود که بیشترین همکاری را خواهند داشت و برنامه‌های خوبی تدوین شده است.

وزیرنیرو افزود: در مجموع برای کاهش مشکلات ناشی از برق تابستان، ۱۰۰ برنامه عملیاتی در دستور کار داریم که امید است با اجرایی شدن آن‌ها مشکلات به حداقل ممکن برسد.

نصب کنتور‌های هوشمند با اولویت پُرمصرف‌ها
محرابیان ادامه داد: نصب کنتور‌های هوشمند در نقاط مختلف کشور با اولویت پُرمصرف‌ها آغاز شده است و برای بخش خانگی برنامه ریزی شده تا بخش قابل توجهی از این مشترکان تا تابستان کنتور‌های هوشمند داشته باشند و مردم بتوانند هزینه‌های خود را مدیریت کنند.

وی گفت: همچنین برای آنکه پرداخت تعرفه با پرداخت اقساط همزمان نشود، پیش‌بینی شده تا دریافت اقساط از مهر ماه سال آینده انجام شود و فعلا باتوجه به ظرفیتی که پیش‌بینی شده مشترکان پرمصرف در اولویت قرار گرفته‌اند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در حال حاضر اغلب مشترکان در حد الگو مصرف دارند و طبق مصوبه اخیر نرخ تعرفه این‌ها هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت و فقط مشترکانی که بالاتر از الگو، مصرف دارند به صورت پلکانی قیمت تعرفه آن‌ها افزایش خواهد یافت که از آن‌ها دخواست کردیم و خیلی‌ها اجابت و الگوی مصرف را رعایت کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین