کد خبر: ۷۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۴
سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد:

تعامل جدید دولت با رسانه‌ها مثبت است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدرضا اکرمی نحوه تعامل جدید دولت با رسانه‌ها گفت: «این نوع تعامل دولت با رسانه‌ها مثبت است در عین حال سوال از مسئولین نیز نباید جنبه اتهام و برچسب داشته باشد».

حجه الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره گفت: «به هر حال در یک نظام مردمی افراد و گروه‌ها پرسش‌های متعدد و گوناگونی دارند که برای رفع ابهام و شفاف شدن موضوع باید به آن‌ها پاسخ داده شود. در منطق اسلام هم درباره پرسش و سوال کننده و پاسخ دهنده نیز مطالبی داریم که توجه به آن‌ها لازم است».

نماینده منتخب مجلس هشتم ادامه داد: «سوال نباید حالت اتهامی و برچسب داشته باشد و چه بسا گاهی اصل سوال بیشتر از پاسخ در ذهن می‌ماند. مثلا در انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی یکی از داوطلبان نمایندگی مجلس، سخنرانی کرده بود که ای مردم من اگر به مجلس بروم حقوق مادام‌العمر نمی‌گیرم. این بحث حقوق مادام‌العمر در ذهن بسیاری از افراد ماند و همیشه از نمایندگان پرسیده می‌شود و مدام ما هم هر چه می‌گوییم اصلا چنین چیزی نیست، باز این مشکل ادامه دارد».

وی ادامه داد: «بهتر است که سوال برای اتهام نباشد و ابتدا سوال را بدون آنکه در رسانه‌های عمومی مطرح شود با آن دستگاه در میان بگذارند و اگر پاسخ ندادند، بعدا گفته شود که معلوم است نمی‌خواهید پاسخ بدهید و لااقل یک نوع هشدار و تنبیه باشد».

حجت‌الاسلام اکرمی ادامه داد: «بین مسائل شخصی و مملکتی نیز باید تفاوت قائل شویم مثلا طرح مساله «مافیا» که بعدا «شمافیا» لوث کردن قضیه است. البته باید قبول کرد که تخلف در کشور وجود دارد و تخلف در زمان ائمه اطهار(ع) و حضرت علی(ع) نیز بود ».

وی ادامه داد: « رعایت این شرایط کار بسیار مشکلی است و مهم این است که از یک سوال سوءاستفاده نشود و برچسب و اتهام نباشد».

وی ادامه داد:‌ «باورم بر این است که دستگاه‌ها قبل از طرح سوالات باید اطلاع‌رسانی کنند که خود به خود زمینه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی مهیا شود . ما این را در کشور کم داریم و باید در میزگردها و مصاحبه‌ها جامعه را بیشتر در جریان امور قرار دهیم».

اکرمی درباره ارزیابی خود از نحوه تعامل جدید دولت با رسانه‌ها گفت: «حتما این نوع تعامل با رسانه‌ها مثبت است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین